Aproape jumătate dintre antreprenorii creativi plănuiesc să îşi extindă afacerile în 2018 / Ce fel de angajaţi caută / Principalele bariere în calea dezvoltării unui business

Aproximativ 45% din antreprenorii creativi plănuiesc să îşi extindă afacerile în următorul an, arată Barometrul Minţilor Creative - un studiu realizat de UniCredit Bank

Urmărește
559 afișări
Imaginea articolului Aproape jumătate dintre antreprenorii creativi plănuiesc să îşi extindă afacerile în 2018 / Ce fel de angajaţi caută / Principalele bariere în calea dezvoltării unui business

Aproape jumătate dintre antreprenorii creativi plănuiesc să îşi extindă afacerile în 2018 / Ce fel de angajaţi caută / Principalele bariere în calea dezvoltării unui business

„Doar 10% dintre cei chestionaţi consideră că actualul context economic le este prielnic, 45% iau în considerare extinderea afacerii în viitorul apropiat şi 9 din 10 respondenţi consideră că volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii”, arată studiul UniCredit.

Principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industrii creative sunt taxele ridicate (identificate de 70% din respondenţi), condiţiile economice (57%) şi problemele de cash-flow (46%).

În privinţa finanţării, principalele dificultăţi de care se lovesc antreprenorii sunt procedurile greoaie din programele publice (47%), reticenţa faţă de împrumuturi (30%) şi lipsa garanţiilor (26%). Iar dificultatea procedurilor de obţinere a finanţării din programe publice reprezintă cel mai de întâlnit obstacol.

Totodată, peste 50% din antreprenorii creativi consideră că le este necesară finanţarea prin fonduri europene şi unul din doi dezvoltatori de afaceri creative îşi doreşte servicii bancare online (internet/ mobile banking, plăţi online). Cele mai utile instrumente financiare sunt, pentru antreprenorii creativi, online/mobile banking-ul şi auto-finanţarea, iar cele mai utilizate servicii financiare sunt cardurile şi internet/mobile banking-ul, urmate de plăţile online şi pachetele de cont curent.

Studiul UniCredit mai arată că peste 65% din antreprenori intenţionează să facă angajări în următorul an. Dintre aceştia, majoritatea îşi doresc să recruteze angajaţi cu normă întreagă; şi preferă candidaţii tineri, din generaţia milenialilor (18-34 de ani). Cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul şi implicarea (extrem de importante pentru 55% dintre antreprenori), urmate de potrivirea culturii organizaţionale cu personalitatea candidatului (35%) şi personalitatea candidatului (30%). Experienţa în domeniu este extrem de importantă pentru 17% dintre antreprenori, iar educaţia pentru doar 7%.

„Cu susţinerea potrivită, antreprenoriatul creativ poate deveni un motor de creştere pentru economia românească. Barometrul Minţilor Creative ne arată care sunt problemele pe care le întâmpină aceşti antreprenori, care sunt nevoile lor, dar şi faptul că au o dorinţă puternică de creştere. În pofida faptului că percep mediul economic ca fiind nefavorabil, 45% dintre ei plănuiesc să îşi dezvolte afacerile în următoarele 12 luni.

UniCredit Bank va continua să îi susţină pe cei care aleg să îşi urmeze calea în acest domeniu, chiar dacă de multe ori nu le este uşor. Ne-am bucura ca în acest demers să ni se alăture cât mai mulţi actori din mediul de business, dar şi instituţional din România”, a declarat Anca Ungureanu, director Identitate şi Comunicare în cadrul UniCredit Bank.

„În prezent, dezvoltarea presupune sacrificii pentru majoritatea afacerilor din industrii creative: 3 din 4 companii care realizează investiţii o pot face numai cu economii substanţiale în alte domenii”, a detaliat Lăcrămioara Loghin, Managing Director Exact Cercetare şi Consultanţă.

Studiul a fost realizat în perioada 26 septembrie - 5 octombrie 2017, în două etape: una calitativă şi una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 70 de antreprenori cu funcţii de conducere în întreprinderi mici şi mijlocii din toate industriile creative.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici