- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Aproximativ 100.000 de locuri de muncă din industria auto, în pericol
Vânzările de automobile noi riscă să se înjumătăţească în acest an, în jurul valorii de 150.000 de unităţi, iar aproape 50% dintre locurile de muncă din industria auto, respectiv 100.000 de angajaţi, ar putea fi concediaţi, a declarat, miercuri, vicepreşedintele APIA, Brent Valmar.
Brent Valmar, vicepreşedintele APIA (Imagine: Dragoş Savu - Mediafax Foto)
"Industria naţională de automobile este dimensionată la un volum de circa 300.000 de unităţi pe an. Actualele condiţii de piaţă indică vânzări de circa 150.000 de unităţi la nivelul întregului an 2009, iar 100.000 de angajaţi dintre cele aproximativ 220.000 de persoane care lucrează în industria auto riscă să-şi piardă locurile de muncă", a spus Valmar, într-o conferinţă de presă a Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Bolojan: Am semnat acest protocol pentru ca România să aibă un guvern stabil într-o perioadă dificilă
-
Crin Antonescu va fi candidatul comun pentru alegerile prezidenţiale. Propunerea va fi aprobată de fiecare partid al alianţei
-
Coreea de Nord ar putea trimite şi mai multe trupe şi drone în sprijinul Rusiei
El a adăugat că taxa auto triplată este utilă industriei auto, în condiţiile în care şi programul de înnoire a parcului auto, denumit Rabla, va începe urgent, cel mai târziu în februarie.
"Modificarea ordonanţei din decembrie (prin care a fost triplată taxa auto pentru maşinile vechi - n.r.) ar fi o crimă asupra industriei auto. (...) Triplarea taxei este absolut legală, ţine cont de valuarea reziduală şi respectă principiile Uniunii Europene. Nouă nu ne-a fost prezentat vreun document care să susţină contrariul", a explicat Valmar, care este şi directorul general al celui mai mare importator de pe plan local, Porsche România.
Pe de altă parte, oficialul APIA a precizat că actuala taxă "este un compromis acceptabil, nu ideal, nu perfect" şi a arătat că formula taxei de dinainte de 1 iulie 2008 s-a dovedit a fi cea mai viabilă din punct de vedere tehnic.
Acea formulă a taxei auto prevedea creşterea valorii în funcţie de vechimea maşinii, alături de alte criterii, iar la autoturismele noi cuantumul era redus, în jurul valorii de 250-400 de euro pentru motorizările de 1,4-1,6 litri.
Astfel, în prima jumătate a anului 2008 au fost importate aproximativ 80.000 de maşini vechi, iar în a doua parte a anului trecut au intrat în ţară circa 220.000 de maşini rulate.
Vânzările de automobile noi au căzut cu 46,9% în decembrie, la 13.054 unităţi, iar pe ansamblul anului trecut scăderea segmentului a fost de 14,1%, la 270.995 maşini, faţă de 2007, în condiţiile în care piaţa auto totală a coborât cu 11,7%.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO