Agenţia a conferit ratingului perspectivă stabilă. Reducerea calificativului Toyota vine la cinci săptămâni după ce Standard & Poor’s a retrogradat ratingul Japoniei.
„Acţiunea reflectă opinia noastră că profitabilitatea Toyota are şanse reduse de a reveni într-un an sau doi la un nivel care să corespundă ratingului. Profitabilitatea Toyota este încă slabă, iar ritmul de revenire este mai lent decât cel al altor producători auto niponi. Indicatorul ar putea fi afectat de preţurile ridicate ale materiilor prime şi benzinei, dar şi de aprecierea yenului”, se arată într-un comunicat al agenţiei.
Profitul net al Toyota s-a redus cu 39%, la 93,63 de miliarde de yeni (1,1 miliarde de euro) în ultimul triemstru din 2010. Săptămâna trecută, constructorul auto a chemat pentru reparaţii 2,2 milioane de maşini, după ce anterior a lansat acţiuni similare implicând opt milioane de autovehicule.
La începutul lunii februarie, compania şi-a majorat cu 40% estimarea de profit pentru anul financiar care se va încheia în martie, anticipând că profitul se va dubla la 490 de miliarde de yeni.
Analiştii apreciază că retrogradarea ratingului nu va afecta capacitatea Toyota de a strânge fonduri de pe pieţe.