- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.08.2010, 15:30)
- Lidia Neagu , Lidia Neagu ,
Asociaţia Industriei Feroviare cere Guvernului să nu majoreze tarifele practicate de CFR şi Metrorex
Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) solicită Guvernului, printr-o scrisoare deschisă, să reconsidere angajamentele luate faţă de FMI privind creşterea tarifelor practicate de companiile CFR şi Metrorex, apreciind că majorarea acestora va duce la falimentul căii ferate.
Urmărește
34 afișări
Asociaţia Industriei Feroviare cere Guvernului să nu majoreze tarifele practicate de CFR şi Metrorex (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
"Considerăm că majorarea tarifelor în acest domeniu va contribui definitoriu la distrugerea iremediabilă a infrastructurii publice de transport pe şină, la falimentul societăţilor în cauză şi la pierderea ultimilor clienţi pe care sistemul de transport public pe şină îi deţine", se arată în scrisoare.
Scrisoarea este adresată premierului Emil Boc şi miniştrilor Transporturilor (Radu Berceanu), Finanţelor (Sebastian Vlădescu) şi Economiei (Adriean Videanu).
"Vă solicităm să reconsideraţi imediat această abordare financiară care, în contextul crizei economice, poate fi ultima piesă către distrugerea totală a legăturilor feroviare către zonele de producţie sau distribuţie interne sau externe ale României, însemnând pierderea imediată a competitivităţii multor agenţi economici români sau străini, care activează pe teritoriul României", potrivit documentului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gigi Becali: Oamenii lui Călin Georgescu mi-au cerut 350.000 de dolari ca să aducă echipa lui Trump în România
-
Războiul din Ucraina, ziua 1077. Declaraţia care îl va înfuria pe Putin. Volodimir Zelenski vrea ca Ucraina să primească arme nucleare / Şeful Comandamentului Operaţional de Sud al Ucrainei demisionează / Scholz critică planul de ajutor al lui Trump / Rusia propune relaxarea regulilor de recrutare / Ucraina asigură întoarcerea în siguranţă a 12 copii din teritoriile ocupate de Rusia
-
Simona Halep şi-a anunţat retragerea din tenis, după ce a pierdut în primul tur la Transylvania Open: „Corpul meu nu mai duce. Nu vreau să plâng, am fost numărul unu mondial”
Conform AIF, diminuarea activităţii companiilor afectate va duce la creşterea vulnerabilităţii economiei româneşti prin micşorarea produsului intern brut şi sporirea artificială a şomajului.
Totodată, asociaţia solicită celor trei miniştri să găsească resurse pentru finanţarea activităţilor de transport pe şină, precum şi deblocarea resurselor financiare pentru cofinanţarea proiectelor europene de reparaţii a infrastructurii feroviare şi modernizare a materialului rulant.
AIF consideră că majorarea tarifelor pentru accesul la infrastructura feroviară va avea ca efect o creştere în lanţ a preţurilor practicate de transportatorii feroviari privaţi sau de stat.
În acelaşi timp, scumpirea tarifelor practicate de CFR Marfă în contextul anunţului de privatizare va duce la obţinerea unei sume de vânzare mai mici.
"În contextul recent anunţatei privatizări a CFR Marfă, schimbarea politicilor tarifare, deteriorarea condiţiilor de piaţă şi probabila pierdere a ultimilor clienţi vor conduce la diminuarea valorii de vânzare a acţiunilor societăţii şi implicit, la obţinerea unei sume de vânzare mult mai mici", se arată în documentul citat.
Lipsa proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare publice şi de reînnoire a dotării tehnice aferente operatorilor de transport a forţat companiile de profil să îşi restrângă mereu activitatea şi să concedieze din personal personal.
Totodată, locomotivele şi vagoanele au o vârstă medie de 25 de ani, iar infrastructura feroviară publică este scadentă la reparaţii pe aproape 90% din poduri şi lucrări de artă, 90% din reţeaua de tracţiune electrică şi 50% din infrastructură.
Guvernul s-a angajat faţă de FMI că va creşte tarifele practicate de zece companii publice care înregistrează cele mai mari pierderi, inclusiv de CFR Călători, CFR Infrastructură, CFR Marfă, Electrificare CFR şi Metrorex.
Asociaţia Industriei Feroviare din România este o organizaţie non-guvernamentală care reprezintă interesele a aproximativ 20 de companii cu activităţi în industria feroviară.
Citește pe www.zf.ro: Germania, Franţa, Polonia: 2024 a fost doar începutul unui val de distrugeri de locuri de muncă şi restructurări de personal care se va extinde în 2025
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Ţara care pariază tot pe opulenţă absurdă ca să atragă super-bogaţii şi miliardele lor. Au construit palate pentru vânătorii de lux şi acum aşteaptă să vadă cine muşcă momeala
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Milionarul de 53 de ani a cerut-o de nevastă pe iubita lui cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Ce au găsit procurorii în casa soților Vladimir Ciorbă și Laura Vicol. Mascații au stat ore bune la inventariat
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe