- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.08.2010, 15:30)
- Lidia Neagu , Lidia Neagu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Asociaţia Industriei Feroviare cere Guvernului să nu majoreze tarifele practicate de CFR şi Metrorex
Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) solicită Guvernului, printr-o scrisoare deschisă, să reconsidere angajamentele luate faţă de FMI privind creşterea tarifelor practicate de companiile CFR şi Metrorex, apreciind că majorarea acestora va duce la falimentul căii ferate.
Urmărește
34 afișări
Asociaţia Industriei Feroviare cere Guvernului să nu majoreze tarifele practicate de CFR şi Metrorex (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
"Considerăm că majorarea tarifelor în acest domeniu va contribui definitoriu la distrugerea iremediabilă a infrastructurii publice de transport pe şină, la falimentul societăţilor în cauză şi la pierderea ultimilor clienţi pe care sistemul de transport public pe şină îi deţine", se arată în scrisoare.
Scrisoarea este adresată premierului Emil Boc şi miniştrilor Transporturilor (Radu Berceanu), Finanţelor (Sebastian Vlădescu) şi Economiei (Adriean Videanu).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Donald Trump a avut prima întâlnire cu preşedintele unei ţări după ce a obţinut victoria la alegerile din SUA
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
"Vă solicităm să reconsideraţi imediat această abordare financiară care, în contextul crizei economice, poate fi ultima piesă către distrugerea totală a legăturilor feroviare către zonele de producţie sau distribuţie interne sau externe ale României, însemnând pierderea imediată a competitivităţii multor agenţi economici români sau străini, care activează pe teritoriul României", potrivit documentului.
Conform AIF, diminuarea activităţii companiilor afectate va duce la creşterea vulnerabilităţii economiei româneşti prin micşorarea produsului intern brut şi sporirea artificială a şomajului.
Totodată, asociaţia solicită celor trei miniştri să găsească resurse pentru finanţarea activităţilor de transport pe şină, precum şi deblocarea resurselor financiare pentru cofinanţarea proiectelor europene de reparaţii a infrastructurii feroviare şi modernizare a materialului rulant.
AIF consideră că majorarea tarifelor pentru accesul la infrastructura feroviară va avea ca efect o creştere în lanţ a preţurilor practicate de transportatorii feroviari privaţi sau de stat.
În acelaşi timp, scumpirea tarifelor practicate de CFR Marfă în contextul anunţului de privatizare va duce la obţinerea unei sume de vânzare mai mici.
"În contextul recent anunţatei privatizări a CFR Marfă, schimbarea politicilor tarifare, deteriorarea condiţiilor de piaţă şi probabila pierdere a ultimilor clienţi vor conduce la diminuarea valorii de vânzare a acţiunilor societăţii şi implicit, la obţinerea unei sume de vânzare mult mai mici", se arată în documentul citat.
Lipsa proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare publice şi de reînnoire a dotării tehnice aferente operatorilor de transport a forţat companiile de profil să îşi restrângă mereu activitatea şi să concedieze din personal personal.
Totodată, locomotivele şi vagoanele au o vârstă medie de 25 de ani, iar infrastructura feroviară publică este scadentă la reparaţii pe aproape 90% din poduri şi lucrări de artă, 90% din reţeaua de tracţiune electrică şi 50% din infrastructură.
Guvernul s-a angajat faţă de FMI că va creşte tarifele practicate de zece companii publice care înregistrează cele mai mari pierderi, inclusiv de CFR Călători, CFR Infrastructură, CFR Marfă, Electrificare CFR şi Metrorex.
Asociaţia Industriei Feroviare din România este o organizaţie non-guvernamentală care reprezintă interesele a aproximativ 20 de companii cu activităţi în industria feroviară.
Citește pe alephnews.ro: Sylvester Stallone îl numește pe Trump „al doilea George Washington” în discursul de introducere la Mar-a-Lago
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe