- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Asociaţia Litoral vrea ca Ministerul Mediului să contribuie cu bani la promovarea turismului
Asociaţia Litoral-Delta Dunării solicită Ministerului Mediului ca 10% din suma obţinută de instituţie din închirierea plajelor să fie direcţionată către promovarea litoralului şi susţinerea curselor charter către această destinaţie, se arată într-un comunicat al asociaţiei.
Asociaţia Litoral vrea ca Ministerul Mediului să contribuie cu bani la promovarea turismului (Imagine: Cristian Andreescu/Mediafax Foto)
Asociaţia Litoral - Delta Dunării contestă maniera de organizare a licitaţiei de atribuire a plajelor, organizată de Direcţia Apelor Dobrogea Litoral (DADL) Constanţa fără consultarea mediului privat din turism, "aşa cum se întâmplă anual din 2006".
Asociaţia a cerut luni demisia directorului DADL, Marian Mitrea, acuzându-l că această instituţie refuză constant dialogul cu cei implicaţi direct în turismul de pe litoralul românesc şi de lipsa unui raport în care să se prezinte veniturile încasate de stat din expolatarea plajelor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
"Dacă Ministerul Mediului se încăpăţânează să facă turism şi să facă imposibilă orice strategie a noastră de a avea tarife mici pe litoral, atunci solicitam să se redirecţioneze 10% din suma încasată de DADL de la operatorii plajelor către Asociaţia pentru promovarea Litoralului, pentru a fi folosită în promovarea destinaţiei, în aducerea de noi curse charter pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu, pentru susţinerea programelor derulate de ANAT pentru atragerea turiştilor, pentru organizarea de evenimente în timpul sezonului şi pentru participarea la Targurile de turism" se arată în comunicatul asociaţiei.
Reprezentanţii patronatului susţin că aduc turişti pe plajele româneşti prin eforturi proprii ale hotelierilor şi agenţiilor de turism, ale Consiliului Judeţean şi MDRT, iar Ministerul Mediului profită de acest lucru pentru a colecta venituri consistente. Potrivit surselor citate, banii obţinuţi de către DADL nu se reîntorc la Constanţa nici sub formă de investiţii pentru conservarea şi administrarea plajelor şi nici ca fonduri pentru asigurarea serviciilor de salvamar şi prim ajutor.
Săptămâna trecută au fost deschise ofertele depuse pentru închirierea sectoarelor de plaja de pe litoralul Mării Negre, iar luni au fost desemnaţi câştigătorii de către Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral, aparţinând DADL.
La Năvodari au fost desemnate câştigătoare ale sectoarelor de plajă 3 firme, la Mamaia au fost 31 de câştigători, la Eforie Nord 7, la Vama Veche 9, iar în cazul staţiunilor Olimp şi 2 Mai a fost desemnat un singur câştigător.. Pentru plajele din Mangalia, Venus şi Jupiter a participat la licitaţie câte o companie, care a fost descalificată în toate cele trei cazuri din lipsă de concurenţă, iar în restul staţiunilor nu s-au desfăşurat licitaţii în absenţa ofertelor.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO