Atenţie la postările pe Facebook, dacă vă căutaţi un job: Mesajele devin criteriu în decizia de recrutare pentru candidaţi

Şase din zece angajatori verifică, în procesul de evaluare a unui candidat pentru un job în cadrul companiei, profilurile acestuia de social media, iar aproape patru din zece ţin cont inclusiv de acest criteriu în decizia de recrutare, reiese dintr-un sondaj desfăşurat de BestJobs

Urmărește
472 afișări
Imaginea articolului Atenţie la postările pe Facebook, dacă vă căutaţi un job: Mesajele devin criteriu în decizia de recrutare pentru candidaţi

Atenţie ce postaţi pe Facebook: Mesajele de pe wall, criteriu în decizia de recrutare pentru candidaţi

Totodată, candidaţii trebuie să se aştepte să le fie verificată experienţa trecută în CV. Aproape şapte din zece specialişti în recrutare chestionaţi au spus că verifică de obicei candidatul cu angajatorii anteriori: 29% atât pentru poziţiile low-level, cât şi pentru cele high-level, 34% - doar pentru funcţiile high-level, iar foarte puţini fac verificări doar pentru poziţiile low-level.

Peste jumătate dintre angajatori (53%) mai testează de obicei şi abilitatea unui candidat de a interacţiona cu echipa din care va face parte, atât pentru poziţiile low-level, cât şi pentru cele high-level, în timp ce 14% fac acest lucru doar pentru poziţiile high-level.

Prima impresie este importantă pentru circa 95% dintre angajatori, iar principalele trăsături pe care aceştia le caută la un candidat sunt încrederea în sine (78,5% dintre respondenţi), abilitatea de a rămâne calm sub presiune (76,2%) şi capacitatea de convingere (61%). Atitudinea relaxată şi curajul candidatului contează pentru peste o treime dintre companii, iar şarmul personal pentru doar 14% dintre angajatori.

De asemenea, pentru recrutori cele mai importante caracteristici pe care le-ar plăcea să le vadă la candidatul ideal sunt altele decât carisma. Astfel, ei vor mai degrabă ca acesta să fie onest (67,4% dintre respondenţi), eficient (47,7%), cooperant (35,5%), flexibil (30,2%), încrezător (22,6%), competitiv (19,2%), convingător (16,8%), meticulos (14,5%), intuitiv (12,8%), carismatic (12,8%), relaxat (11%) sau independent (9,3%).

În ciuda faptului că una dintre întrebările uzuale la interviuri este unde se vede candidatul peste câţiva ani, în cele mai multe cazuri răspunsul nu este determinant în decizia de angajare. Doar trei din zece angajatori ar lua în considerare respingerea candidatului în procesul de recrutare în cazul în care acestuia îi lipseşte un plan realist pe termen lung.

Nici CV-ul tipărit nu mai valorează atât de mult pentru angajatori. Doar pentru 35% dintre cei care fac recrutarea mai contează dacă un candidat vine cu un CV pe hârtie la interviu, pentru restul de 65% contând puţin sau deloc.

Sondajul a fost efectuat în perioada 01 - 15 mai 2019, pe un eşantion de 292 companii mici, medii şi mari din România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici