Audi investeşte 24 miliarde de euro pentru a dezvolta noi modele, cu scopul de a depăşi BMW

Audi va investi 24 de miliarde de euro în următorii cinci ani pentru a dezvolta noi tehnologii şi pentru a extinde producţia, cu două miliarde mai mult decât era prevăzut în planul iniţial de investiţii, cu scopul de a depăşi liderul pieţei auto de lux, BMW, relatează Bloomberg.

Urmărește
258 afișări
Imaginea articolului Audi investeşte 24 miliarde de euro pentru a dezvolta noi modele, cu scopul de a depăşi BMW

Audi investeşte 24 miliarde de euro pentru a dezvolta noi modele, cu scopul de a depăşi BMW (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Compania germană a anunţat că vrea că investească 4,8 miliarde anual în următorii cinci ani pentru producţia unor noi modele şi dezvoltarea de tehnologii, în creştere faţă de planul anterior de investiţii, care prevedea cheltuieli de 4,4 miliarde de euro anual în acest scop.

Audi, divizie a constructorului auto german Volkswagen, plănuieşte să aloce 70% din suma totală de investiţii, adică 16,8 miliarde de euro, pentru producţia unor modele noi, cum ar fi vehiculul utilitar sport Q1.

De altfel, Audi intenţionează să crească numărul de modele din portofoliu de la 50, câte are în prezent, la 60 până în 2020.

Audi ocupă locul al doilea în clasamentul producătorilor de maşini de lux la nivel mondial, după BMW şi are ca obiectiv devansarea competitorului său până în 2020. De altfel, Audi a redus diferenţa faţă de BMW în ceea ce priveşte vânzările în primele 11 luni ale anului.

Decalajul dintre livrările din primele 11 luni ale BMW şi Audi a scăzut cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 43.000 de unităţi, de la 54.000 de unităţi. BMW a vândut 1,63 milioane de automobile, iar Audi 1,59 milioane de maşini în intervalul ianuarie-noiembrie.

Audi estimează că vânzările din acest an vor depăşi cifra record de 1,7 milioane de unităţi.

Creşterea bugetului pentru investiţii la divizia Audi reprezintă o parte din programul de investiţii al Volkswagen, în valoare totală de 85,6 miliarde de euro, prin care producătorul german încearcă să devanseze Toyota, lider al vânzărilor auto la nivel global.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici