Ponderea vehiculelor complet electrice în totalul vânzărilor a fost de numai 9%, anunţă dpa.
Cel de-al patrulea model electric urmează să fie lansat de Audi în luna martie.
Şeful Audi, Gernot Döllner, a declarat că cererea ridicată oferă o bază solidă pentru un an plin de provocări, cu o concurenţă sporită şi incertitudine economică globală.
Audi se concentrează pe mobilitatea electrică şi pe profitabilitatea maşinilor, a spus el.
Următorul pas important este lansarea SUV-ului Q6 E-Tron, care se bazează pe noua platformă Premium Platform Electric (PPE) dezvoltată împreună cu Porsche.
În 2023, Audi a livrat 178.000 de maşini complet electrice, reprezentând o creştere de 51% faţă de anul precedent.
Subsidiara Volkswagen vrea să îşi consolideze gama de maşini electrice, motoare cu combustie şi hibride plug-in cu diverse modele noi în 2024 şi 2025.
În Europa, vânzările Audi au crescut cu 20%, până la 748.000, iar în China cu 13%, până la 729.000 de maşini.
În SUA, compania a obţinut cel mai bun an de vânzări de până acum, cu o creştere de 22%, la 229.000 de maşini.
Consiliul de administraţie al companiei intenţionează să publice cifrele financiare pentru anul trecut pe 19 martie.
Audi îşi propusese vânzări între 1,8 şi 1,9 milioane de maşini, o creştere a cifrei de afaceri la 69-72 miliarde de euro (76-79 miliarde de dolari) şi un randament al vânzărilor de 9%.
Concurentul BMW şi-a majorat vânzările anul trecut cu 6,5%, la aproximativ 2,555 milioane de maşini. Vânzările de maşini complet electrice au crescut cu 74%, până la 376.000 de vehicule sau 15% din totalul vânzărilor.
Mercedes-Benz nu şi-a publicat încă cifrele de vânzări.