Autostrada Nokia, prelungită până la Dej şi continuată cu un drum expres până la Bistriţa

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri din România va comanda un studiu de fezabilitate pentru autostrada Jucu-Dej şi prelungirea acesteia cu un drum expres până la Bistriţa, valoarea estimativă a contractului fiind de 3,66 milioane de lei, asigurată de la bugetul de stat.

Urmărește
399 afișări
Imaginea articolului Autostrada Nokia, prelungită până la Dej şi continuată cu un drum expres până la Bistriţa

Autostrada Nokia, prelungită până la Dej şi continuată cu un drum expres până la Bistriţa (Imagine din arhiva Mediafax Foto)

Şoseaua va extinde viitoarea autostradă Nokia, Cluj-Jucu, până la Dej, unde grupul german Kolbenschmidtse va produce blocuri motoare pentru modelele Porsche, Jaguar şi Mercedes.

Autostrada Nokia va asigura legătura între autostrada Transilvania, municipiul Cluj-Napoca şi localitatea Jucu, unde se află fabrica de telefoane mobile a grupului finlandez.

Traseul autostrăzii se desprinde din centura Clujului, va traversa judeţul Cluj şi va continua la profil de drum expres până la municipiul Bistriţa, pe teritoriul judeţului Bistriţa Năsăud şi va asigura o legătură rapidă cu DN 17 Bistriţa - Vatra Dornei - Suceava.

Autostrada Jucu-Dej va asigura legătura cu centura Clujului şi va începe din apropierea localităţii Jucu, traseul va urmări albia râului Someşul Mic, va ocoli localitatea Bontida prin partea de vest şi va intersecta apoi DN 1C în dreptul localităţii Băiţa. În continuare, autostrada va ocoli Gherla pe la vest, prin două pasaje peste calea ferată şi continuă direcţia sud-nord până în partea de sud-vest a Dejului, potrivit unui anunţ al Companiei de Drumuri.

Apoi, autostrada va continua în drumul expres printr-un nod rutier, care va extinde traseul pe partea stângă a râului Someşul Mare, va ocoli oraşul Beclean prin sud, va traversa râul Sieu în apropierea localităţii Sieu Sfântu şi va continua până în Bistriţa la intersecţia cu DN 17.

Şoferii vor putea circula pe autostrada în lungime de circa 30 de km cu 130 de km/h, iar pe drumul expres de aproximativ 45 de km cu 120 de km/h.

Pentru construcţia acestora, statul va fi nevoit să exproprieze o suprafaţă de 300 de hectare, care reprezintă terenuri din extravilanul şi intravilanul localităţilor.

Pe traseul autostrăzii şi al drumului expres vor exista parcări si spaţii de servicii, care vor include, printre altele, benzinării, restaurante, moteluri, toalete şi spaţii comerciale.

Atât autostrada, cât şi drumul expres vor avea patru benzi, câte două pe fiecare sens.

Studiul de fezabilitate va trebuie realizat în 210 zile de la data atribuirii contractului, ofertele putând fi depuse până la 6 octombrie.

În atribuirea licitaţie, propunerea financiară va avea o pondere de 55%, iar cea tehnică de 45%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici