Avioane de tip Airbus 320 şi Boeing 707 vor fi reparate la Iaşi

Aerostar Bacău a semnat, joi, un contract prin care CJ Iaşi îi concesionează un teren de 16.000 de metri pătraţi la Aeroportul Iaşi. Aici, va fi construit un hangar în care compania băcăuană va repara avioane de tip Airbus 320 şi Boeing 707.

Urmărește
977 afișări
Imaginea articolului Avioane de tip Airbus 320 şi Boeing 707 vor fi reparate la Iaşi

Avioane de tip Airbus 320 şi Boeing 707 vor fi reparate la Iaşi

Contractul între Consiliul Judeţean Iaşi şi Aerostar Bacău a fost semnat, joi, la Iaşi, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Acesta prevede concesionarea pentru 49 de ani a unui teren de 16.000 de metri pătraţi din zona Aeroportului Iaşi, unde compania băcăuană va construi un hangar pentru mentenanţa avioanelor civile.

“Faptul că pe aeroportul nostru se vor întreţine şi repara avioane de pasageri va atrage şi noi companii de zbor care vor dori să opereze aici. Vrem ca ceea ce semnăm astăzi să fie doar începutul unei lungi colaborări şi sperăm ca, de anul viitor, să ne regăsim pe harta celor mai bune centre de mentenanţă”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa.

Potrivit directorului general al Aerostar, Grigore Filip, aproximativ 150 de persoane vor lucra la viitoarea bază a companiei.

“Noi estimăm proiectul undeva la 10 milioane de euro, ceea ce înseamnă nu numai clădirea. (...) În prima parte vor fi 150 de angajaţi, foarte înalt calificaţi în schimb, oamenii ăştia va trebui să îi instruim chiar dacă au un nivel de pregătire, trebuie să îi şcolarizăm noi, cu firme specializate, autorizate pe plan internaţional, trebuie să aibă şi atestate şi practică trei ani de zile la noi ca să poată avea dreptul şi autorizarea de a lucra pe avion. Sigur că în prima parte, până vor fi ei autorizaţi, vom veni şi cu oameni de la noi, dar obiectivul este ca să lucrăm cu oameni autorizaţi de aici”, a declarat directorul general al Aerostar, Grigore Filip, în cadrul conferinţei de presă de la Consiliul Judeţean Iaşi.

Procesul de selecţie a angajaţilor va începe anul acesta, iar construcţia hangarului se va realiza începând din 2018.

În ceea ce priveşte contractul Aerostar Bacău privind întreţinerea şi repararea avioanelor F16, directorul general al companiei a declarat că mentenanţa avioanelor militare nu se va face la Iaşi.

”Noi nu am avut niciodată în vedere o astfel de variantă la Iaşi, iar construcţia unei facilităţi pentru avioane militare, când zic construcţie, nu mă refer la clădire, ci la tot ce înseamnă insfrastructură. E cu totul altceva decât ceea ce trebuie în zona unui avion comercial. (…) Nu avem în vedere acest lucru la Iaşi”, a spus Grigore Filip.

La finele lunii august, surse guvernamentale declarau pentru MEDIAFAX că România va avea un centru e mentenanţă la Aerostar Bacău pentru întreţinerea avioanelor F-16, iar premierul Mihai Tudose a semnat un contract cu Lockheed Martin pentru transfer de tehnologie pentru avioanele F16.

Potrivit surselor guvernamentale, întreţinerea şi repararea avioanelor F-16 se va face la Bacău.

Premierul Mihai Tudose şi vicepreşedintele companiei Lockheed Martin, Jonathan Hoyle, au semnat un acord pentru transfer de tehnologie "la ce la mai înalte standarde" pentru avioanele F16, au precizat pentru MEDIAFAX surse guvernamentale.

Oficial, Guvernul a anunţat că discuţiile au vizat oportunităţile de cooperare în domeniul industriei de apărare, ”având în vedere experienţa Lockheed Martin în dezvoltarea de tehnologii la cele mai înalte standarde şi interesul României de a revoluţiona sectorul producţiei naţionale de tehnică şi echipamente militare, în parteneriat cu actorii strategici de pe piaţă”.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici