- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Avocatul general al CJCE: Google nu a încălcat drepturile conferite de marcă
Avocatul general al Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJCE) de la Luxemburg susţine că Google nu a încălcat drepturile conferite de marcă prin faptul că a permis persoanelor care fac publicitate să selecteze, în AdWords, cuvinte-cheie care corespund unor mărci, însă Curtea va decide.
Avocatul general al CJCE: Google nu a încălcat drepturile conferite de marcă
Avocatul general Poiades Maduro a afirmat, marţi, în faţa Curţii, că Google nu a încălcat drepturile conferite de marcă, permiţând persoanelor care fac publicitate să cumpere cuvinte-cheie care corespund unor mărci înregistrate.
Totuşi, răspunderea Google poate fi angajată pentru prezentarea în AdWords a unui conţinut care implică încălcarea drepturilor conferite de marcă. Conform reglementărilor comunitare privind mărcile, titularul unei mărci poate interzice utilizarea acesteia în scopuri publicitare de către alte persoane.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Potrivit Directivei privind comerţul electronic, în anumite condiţii, furnizorii de servicii ale societății informaționale nu sunt responsabili pentru informațiile stocate la cererea unui destinatar al serviciului.
Google permite liberul acces al utilizatorilor internet la motorul de căutare Google
Prin introducerea unor cuvinte-cheie în acest motor de căutare, utilizatorilor le este prezentată o listă de rezultate selectate și ordonate în funcție de relevanța acestora în raport cu cuvintele-cheie, stabilită în funcţie de criterii obiective.
Acesta subliniază că utilizarea mărcilor se limitează la selectarea unor cuvinte-cheie în cadrul AdWords care privește numai Google și persoanele care fac publicitate.
Atunci când se selectează cuvintele-cheie, nu are loc nicio vânzare a unui produs sau serviciu către publicul larg. În consecinţă, spune el, nu se poate considera că o asemenea utilizare se realizează în relaţie cu produse sau servicii identice sau similare cu cele desemnate de mărci. De asemenea, nici persoanele care fac publicitate nu încalcă drepturile conferite de marcă prin selectarea în AdWords a unor cuvinte-cheie care corespund unor mărci.
În schimb, avocatul general apreciază că Google, prin afişarea unor anunţuri publicitare ca răspuns la cuvinte-cheie care corespund unor mărci, stabileşte o legătură între aceste cuvinte-cheie și site-urile cărora li se face publicitate și care vând produse identice sau similare cu cele desemnate de mărci. Aceeaşi legătură se creează între cuvintele-cheie care corespund unor mărci şi site-urile afişate ca rezultate obişnuite.
Totuşi, în opinia avocatului general, nici această legătură nu constituie o încălcare a drepturilor conferite de mărci.
În sine, simpla afişare a site-urilor relevante ca răspuns la cuvinte-cheie nu este suficientă pentru a stabili existenţa unui risc de confuzie din partea consumatorilor cu privire la originea produselor sau a serviciilor.
Utilizatorii internet sunt conştienţi că nu numai site-ul titularului mărcii va apărea ca rezultat al căutării cu motorul de căutare Google şi este posibil ca uneori nici să nu caute acel site. Aceşti utilizatori vor face doar o evaluare a originii produselor sau serviciilor promovate pe baza conţinutului anunțului publicitar şi prin vizitarea site-urilor cărora li se face publicitate; evaluarea nu se va baza numai pe faptul că anunţurile publicitare sunt afişate ca urmare a introducerii unor cuvinte-cheie care corespund unor mărci.
Prin urmare, avocatul general aminteşte că drepturile conferite de marcă nu pot fi analizate ca drepturi de proprietate clasice în temeiul cărora titularul mărcii poate interzice orice altă utilizare.
Aşadar, accesul utilizatorilor internet la informaţiile referitoare la marcă nu ar trebui limitat la titularul mărcii sau de către acesta nici măcar în cazul în care aceste informaţii implică o marcă de renume.
Avocatul general arată că multe dintre site-urile la care utilizatorii internet au acces prin introducerea unor cuvinte-cheie sunt perfect legitime şi legale, chiar dacă nu aparţin titularului mărcii.
De asemenea, Poiares Maduro respinge ideea că actuala sau potenţiala contribuţie a Google la încălcarea de către terţi a drepturilor conferite de marcă ar constitui o încălcare în sine.
Acesta consideră că, în loc să fie autorizaţi să interzică, prin intermediul protecţiei conferite de drepturile asupra mărcii, orice utilizare posibilă - inclusiv numeroase utilizări legale şi dezirabile -, titularii unor mărci comerciale ar trebui să indice exemple concrete în care poate fi angajată răspunderea Google în contextul unor prejudicii ilegale aduse mărcilor lor.
În acest context, avocatul general apreciază că atât motorul de căutare Google, cât şi AdWords sunt servicii ale societăţii informaționale. Acesta adaugă că furnizorii de servicii care doresc să beneficieze de excepţia privind angajarea răspunderii lor prevăzută de Directiva privind comerţul electronic trebuie să rămână neutri în raport cu informaţia pe care o transmit sau o stochează.
Prin seviciul AdWords, Google are un interes direct ca utilizatorii internet să acceseze anunţurile publicitare
Totuşi, în timp ce motorul de căutare este un vector de informaţie neutru care aplică criterii obiective pentru a genera cele mai relevante site-uri în raport cu cuvintele-cheie introduse, nu aceasta este situația în ceea ce privește AdWords, caz în care Google are un interes pecuniar direct ca utilizatorii internet să acceseze linkurile ce apar în anunţurile publicitare.
În consecinţă, excepţia de la răspunderea furnizorilor de servicii de stocare prevăzută de Directiva privind comerţul electronic nu ar trebui să se aplice conţinutului prezentat în AdWords.
Opinia avocatului general nu este obligatorie pentru Curtea de Justiţie. Misiunea avocaţilor generali este de a propune Curţii, în deplină independenţă, o soluţie juridică în cauza care le este atribuită. Judecătorii Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene urmează să delibereze în această cauză, iar hotărârea lor va fi pronunţată la o dată ulterioară.
Curtea de la Luxemburg fost sesizată cu privire la un litigiu în care Google este reclamat cu privire la legalitatea utilizării, în sistemul de publicitate AdWords, a unor cuvinte-cheie care corespund unor mărci.În Franţa, titularii unor mărci comerciale au iniţiat proceduri judiciare împotriva Google cu privire la legalitatea utilizării, în sistemul de publicitate AdWords, a unor cuvinte-cheie care corespund unor mărci. În cadrul acestor proceduri s-a stabilit că introducerea anumitor mărci în motorul de căutare Google determină afişarea unor anunţuri publicitare referitoare la site-uri care oferă versiuni contrafăcute ale produselor desemnate de marcă sau ale unor produse identice ori similare ale concurenţilor.
Curtea de Casaţie, sesizată în ultimă instanţă într-un proces privind acest conflict, a întrebat Curtea de Justiţie dacă Google a încălcat drepturile conferite de marcă prin punerea la dispoziţie a unor astfel de cuvinte-cheie pentru persoane care fac publicitate şi dacă poate fi angajată răspunderea acestei societăţi pentru conţinutul prezentat în AdWords.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO