Prima pagină » Economic » Cum a ajuns Zhong Shanshan cel mai bogat om din China. Domeniul unde şi-a clădit averea de peste 58 miliarde de dolari

Cum a ajuns Zhong Shanshan cel mai bogat om din China. Domeniul unde şi-a clădit averea de peste 58 miliarde de dolari

Cum a ajuns Zhong Shanshan cel mai bogat om din China. Domeniul unde şi-a clădit averea de peste 58 miliarde de dolari
Emanuel Dumitru
25 sept. 2020, 10:33, Economic

Proprietarul celui mai mare producător de apă îmbuteliată din China l-a depăşit pe Jack Ma, fondatorul Alibaba, devenind cel mai bogat om din China, după ce o creştere a preţului acţiunilor companiei sale i-a crescut averea la aproape 60 de miliarde de dolari, relatează Financial Times.

Valoarea netă a afacerilor lui Zhong Shanshan, preşedintele companiei Nongfu Spring, cu sediul în Hangzhou, a ajuns la 58,7 miliarde de dolari, potrivit estimărilor Bloomberg.  Zhou devine astfel mai bogat decât Ma, a cărui avere a scăzut la 56,7 miliarde de dolari după ce acţiunile grupului de comerţ electronic Alibaba au scăzut miercuri cu 0,9% în New York.

Zhong, care la începutul carierei sale s-a ocupat cu cultivarea de ciuperci şi vânzarea de medicamente pentru disfuncţie erectilă, este acum pe locul 17 în lista celor mai bogaţi oameni din lume.

Averea omului de afaceri chinez s-a triplat în urma includerii companiei sale la bursa din Hong Kong la începutul acestei luni, unde acţiunile firmei, la care Zhong are o participaţie de patru cincimi, au crescut cu peste 80 %.

Zhong, care este numit în cercurile de afaceri chineze „lupul singuratic”, deţine şi compania Wantai Biological Pharmacy Enterprise Co, un producător de vaccinuri împotriva hepatitei şi de truse de testare pentru Covid-19, preţul acţiunilor acesteia crescând de mai mult de 14 ori de când au fost listate la bursa din Shanghai, în luna aprilie.

Analiştii au spus că creşterea rapidă a averii lui Zhong se datorează parţial entuziasmului investitorilor faţă de industria de consum a ţării. Sectorul acesta este un important motor de creştere în a doua cea mai mare economie din lume.

„Investitorii acordă acţiunilor companiilor din sectorul de consum chinez, precum Nongfu Spring, o evaluare foarte înaltă, pe care nu am văzut-o în trecut”, a declarat Larry Hu, economist la Macquarie Group.

Nongfu Spring tranzacţionează la un raport preţ-câştig mai mare de 70, comparativ cu aproximativ 30, cât este acest raport pentru băuturi la nivel mondial, aşa cum este cazul companiei Coca-Cola.

Interesul investitorilor în Nongfu Spring poate dispărea însă dacă vânzările companiei nu îşi revin brusc după un declin provocat de pandemie în prima jumătate a anului, avertizează Hu.