Prima pagină » Economic » Băile Herculane vor avea o nouă cale de acces modernă. 2,3 miliarde de lei pentru reabilitarea căii ferate

Băile Herculane vor avea o nouă cale de acces modernă. 2,3 miliarde de lei pentru reabilitarea căii ferate

Compania CFR SA a anunțat miercuri desemnarea ofertei câștigătoare pentru reabilitarea căii ferate dintre Drobeta-Turnu Severin și Băile Herculane.
Băile Herculane vor avea o nouă cale de acces modernă. 2,3 miliarde de lei pentru reabilitarea căii ferate
Cosmin Pirv
05 mart. 2025, 11:54, Economic

Potrivit unui comunicat al companiei, miercuri, a fost desemnată Asocierea IC Ictaș Inșaat Sanayi Ve Ticaret-Rotary Construcții Mentenanță câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiții: Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, lotul 4 Drobeta-Turnu Severin-Băile Herculane, în lungime de 41,618 km.

Oferta financiară a Asocierii a fost de 2.309.944.931,12 lei, fără TVA, criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preț.

Contractul de achiziție publică va fi încheiat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații.

Sursa de finanțare pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Durata estimată pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.

Linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș face parte din Coridorul Orient/Est-Mediteranean și este amplasată pe raza județelor Dolj, Mehedinți și Caraș-Severin.

Scopul general al implementării proiectului vizează, printre altele, îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h, modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV), mărirea capacității de tranzit, asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, modernizarea stațiilor, înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor.