Banca Angliei: Agenţiile de rating trebuie să devină mai transparente şi mai puţin dominante

Agenţiile de rating trebuie să devină mai transparente şi mai puţin dominante, astfel încât să nu mai reprezinte un risc pentru sistemul financiar, potrivit unei note de cercetare a Băncii Angliei.

Urmărește
28 afișări
Imaginea articolului Banca Angliei: Agenţiile de rating trebuie să devină mai transparente şi mai puţin dominante

Banca Angliei: Agenţiile de rating trebuie să devină mai transparente şi mai puţin dominante (Imagine: Shutterstock)

Dezbaterea referitoare la reformarea agenţiilor de rating s-a intensificat ca urmare a crizei financiare, care a evidenţiat lipsurile agenţiilor dar şi conflictele de interese ale acestora.

Comisia pentru Bursă şi Valori Mobiliare din SUA şi Comisia Europeană au introdus anul trecut reguli care impun publicarea unor informaţii mai ample, pentru ca firmele de investiţii să poată alege să-şi deruleze singure cercetările.

"O transparenţă mai ridicată a informaţiilor financiare şi îmbunătăţirea capacităţii interne de evaluare a companiilor financiare sunt precondiţii pentru reducerea dependenţei de ratinguri", se arată în nota băncii.

Documentul, întocmit de cinci economişti de la Banca Angliei, nu reprezintă poziţia oficială a instituţiei, dar va fi analizat cu atenţie, având în vedere atribuţiile de reglementare financiară.

Desfiinţarea agenţiilor de rating nu este o opţinue, întrucât ar duce la apariţia altor organizaţii care să furnizeze servicii similare, la fel cum nu este o soluţie îndeplinirea acestui rol de către o singură instituţie de stat, susţin economiştii.

În prezent, marile agenţii de evaluare financiară, Moody's, Standard & Poor's and Fitch, percep comisioane companiilor care vând obligaţiuni, în timp ce investitorii primesc informaţii gratis.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici