- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.07.2023, 16:10)
- Roxana Rosu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Băncile au acceptat în primele 6 luni spre negociere 420 cereri trimise de clienţi către CSALB
Băncile au acceptat în primele 6 luni din 2023 spre negociere 420 cereri trimise de clienţi către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, cu 27% mai multe decât cele acceptate în perioada similară din 2022, iar numărul negocierilor încheiate cu succes a crescut cu 30%.
Urmărește
202 afișări
Băncile au acceptat în primele 6 luni spre negociere 420 cereri trimise de clienţi către CSALB
În acest an, există 340 de cazuri în care consumatorii au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală – soluţie acceptată de ambele părţi), cu o treime mai multe decât în perioada similară din 2022. Alţi 290 de consumatori au ajuns la o înţelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB.
Faţă de anul trecut, creşterea acestor înţelegeri directe este de 20%.
„În urma negocierilor cu banca în cadrul CSALB majoritatea consumatorilor doresc să îşi diminueze rata lunară. După ce i se analizează situaţia financiară şi chiar se observă că acest consumator nu are resurse sau acestea i s-au diminuat, banca propune una sau două soluţii de rezolvare a problemei. Noi analizăm propunerile împreună cu consumatorul şi revenim către bancă în situaţia în care consumatorul nu poate plăti ratele, în ciuda concesiilor făcute de bancă. Sunt mai multe runde de negocieri pentru că trebuie să ţinem cont de ceea ce poate plăti consumatorul. Degeaba i-ar oferi banca mai multe soluţii dacă acesta nu poate efectiv să achite datoria. Trebuie găsit un echilibru”, spune Camelia Popa, conciliator CSALB, citat de Ziarul Financiar.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Noul comisar pentru mediu al UE: „Am vorbit prea puţin despre apă". Seceta şi pierderile de pe conducte afectează industrii întregi
-
Vinul roşu se confruntă cu un declin „existenţial”. Specialist francez, despre vin: "Dacă bunicul bea 300 de litri de vin roşu pe an, tatăl bea 180 de litri, iar fiul, 30 de litri”
-
Polonia exclude Ungaria de pe lista de invitaţi la evenimentul de preluare a preşedinţiei rotative a UE
O altă problemă reclamată des de clienţii băncilor este nivelul comisioanelor.
„Existenţa unui simplu comision, nu îl face abuziv. Dreptul unei bănci de a aplica un comision este strict reglementat. Am avut anul acesta situaţii în care consumatorii s-au adresat CSALB cu privire la diverse comisioane şi am găsit împreună cu ei şi cu banca soluţii alternative, pentru că ei au înţeles că acele comisioane pe care le plăteau erau legale. Ce am putut să facem în cadrul negocierilor a fost să mai reducem din cuantumul acelor comisioane. Sau, în alte situaţii, a fost redusă marja de dobândă a băncii. Adică, un consumator a venit cu o problemă de comision, i s-a explicat, a înţeles, dar i-am găsit o soluţie alternativă care să satisfacă nevoia lui de diminuare a ratelor”, a explicat Mircea Stroe, conciliator CSALB.
În prima jumătate a anului, CSALB a înregistrat cel mai mare procent de negocieri încheiate cu împăcarea părţilor. Astfel, 95% dintre negocieri s-au încheiat cu acceptarea soluţiilor propuse de conciliatori şi doar în 18 cazuri părţile nu au ajuns la un acord şi nu au acceptat soluţia conciliatorilor.
În total, în perioada ianuarie-iunie, consumatorii au trimis aproape 1.600 de solicitări către CSALB, în creştere cu 17%, pe fondul dificultăţilor de plată cauzate de inflaţie şi de majorarea dobânzilor la credite, a precizat Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în cadrul CSALB.
Citește pe alephnews.ro: Zeul Gratuităților vine din Japonia și are o avere de aproape 4 milioane de dolari. Cum folosește cupoanele și ofertele zilnic
Citește pe www.zf.ro: Dragoş Damian, Terapia Cluj: No, amu gata! Gata cu văicăreala, cu bocetele şi cu plânsetele! Sunteţi oameni de afaceri puternici, va faceţi de ruşine! Hai, la muncă în 2025, avem multă treabă!
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
China se confruntă cu un nou focar provocat de un virus la cinci ani după ce a început pandemia COVID-19. Ce este HMPV
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Care este cel mai nesănătos aliment din lume, pe care foarte mulţi români îl mănâncă în fiecare zi fără să ştie
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai frumoasă fotbalistă din lume, imagini incendiare în costum de baie, de Revelion
PROSPORT.RO
Ilona Brezoianu i-a dat replica lui Dan Negru după ce a criticat audiențele Revelionului de la Antena 1: „Monștri sacri”
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe