În continuare, vă prezentăm un ghid al soluţiilor pe care le aveţi la îndemână pentru a vă rezolva – fie pe cale amiabilă, fie pe calea unui proces – nemulţumirile legate de contractele bancare. Pentru început, vom preciza că pentru majoritatea acţiunilor pe care le puteţi întreprinde, aveţi nevoie de un set de acte, respectiv: copie carte de identitate; copia contractului cu banca; extras de cont; dovada plăţilor făcute; dovada prejudiciului/nemulţumirii (exemplu – majorarea dobânzii).
Prima opţiune pe care o are un client este cea a concilierii directe cu banca. Teoretic, această cale este cea mai indicată pentru că presupune mai puţin timp şi nu implică costurile pe care le-ar presupune un proces. În cazul în care concilierea directă eşuează, este indicat – potrivit avocaţilor specializaţi – să faceţi o notificare oficială către bancă prin care să respingeţi aspectele pe care le consideraţi ilegale. Important: notificarea trebuie trimisă cu confirmare de primire pentru ca ulterior – în cazul în care banca vă respinge în continuare pretenţiile – să poată fi folosită în cadrul unui proces.
Citeşte mai multe despre ghidul pentru rezolvarea problemelor cu băncile pe www.gandul.info.