Care este adevăratul motiv pentru care retailerii afişează preţuri care se termină în 99

Publicat: 09 08. 2011, 09:24
Actualizat: 06 11. 2012, 11:39

Consumatorii vor cumpăra mai mult, încrezători fiind că plătesc mai puţin.

Potrivit profesorului de marketing Eric Anderson, din cadrul Northwestern University, şi profesorului Duncan Simester, de la Sloan School of Management din cadrul M.I.T, retailerii îşi rezervă anumite preţuri care se termină în 9 sau 99 pentru produsele aflate în perioada de reduceri. În schimb, preţurile celorlalte haine au cifre rotunde pentru a nu fi confundate cu produse de calitate îndoielnică.

Ei spun ca majoritatea clienţilor reactionează pozitiv la aceasta strategie, aşa că managerii de magazine cred că un preţ de 9,99 de dolari este mai „atrăgător” decât unul de 10 dolari, scriu cei de la Gizmodo, care citează un articol al celor doi profesori, publicat în Harvard Business Review.

Consumatorii vor cumpăra acelaşi produs dacă el costă 4,99 de dolari, decât unul similar, dar al carui preţ începe cu 5. Motivul este simplu. Prima varianta este una care îi va ajuta să economisească bani, cel putin teoretic. Însă, calculul nu este valabil doar pentru preţurile care scad, ci şi pentru cele care urcă.

Citeşte mai multe despre motivul pentru care retailerii afişează preţuri care se termină în 99 pe www.incont.ro