- Home
- Economic
- BUCUREŞTI/ARAD, (07.08.2013, 12:24)
- , Marian Buga
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Video Băsescu: Ceea ce se întâmplă pe autostrada Arad-Nădlac, emblema neputinţei şi o proastă guvernare - VIDEO
Preşedintele Traian Băsescu, aflat, miercuri, pe şantierul tronsonului de autostradă Arad-Nădlac, unde lucrările sunt oprite, a spus că ceea ce se întâmplă acolo este o "expresie şi o emblemă a neputinţei", adică "proastă guvernare", trăgând un semnal de alarmă către guvern "să se trezească".
Urmărește
3371 afișări
El a spus că a fost pe cele două tronsoane de autostradă şi că "ceea ce se întâmplă, adică nimic, înseamnă o expresie a neputinţei şi a proastei guvernări", susţinând că Guvernul ar fi trebuit să intervină şi să aloce bani pentru terminarea lucrărilor la autostradă, pentru că ar fi recuperat investiţia din fonduri europene.
"Contractul pentru tronsonul Nădlac-Pecica a fost suspendat din noiembrie anul trecut şi nu a fost subcontractat un nou constructor, iar la Pecica au fost oprite lucrările în iulie pentru că firma a intrat în insolvenţă. Intrarea în insolvenţă a firmei nu înseamnă însă oprirea activităţii firmei", a spus Băsescu, susţinând că Guvernul ar fi trebuit să intervină şi să finanţeze continuarea lucrărilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Nicuşor Dan, uimit de rezultatul alegerilor: Vreau să înţeleg mecanismul
-
Lasconi: Promit că voi da totul pentru a mă ridica la aşteptările voastre
-
Cum explică PNL scorul dezastruos. Deputat: Guvernarea cu PSD ne-a costat, al doilea mandat al lui Iohannis ne-a îngropat
Băsescu a spus că şi Hidroelectrica a fost în insolvenţă, dar cu toate acestea a continuat să producă energie electrică.
"Firmele mai intră şi în insolvenţă, dar spre exemplu, în această situaţie, probabil că firma austriacă nu a mai primit bani de la bănci, iar asta înseamnă că trebuia imediat intervenţia Guvernului pentru finalizarea lucrărilor, pentru că banii se recuperează de la Uniunea Europeană", a spus el.
Preşedintele a mai spus că este inadmisibil modul în care Guvernul a stabilit priorităţile, uitând că vara lucrează constructorii, dar, în schimb, mărind taxele.
"Pe de o parte, uităm că vara lucrează constructorii şi ne ocupam de alte trăznăi. Dacă vrem o emblemă a neputinţei venim pe Autostrada Nădlac-Arad şi vedem ce inseamnă proasta guvernare, pentru că nici măcar nu este nu ştiu ce efort bugetar, şi de bani europeni (...) Trag un semnal de alarmă către guvern să se trezească", a afirmat Băsescu.
"Sunt aici pentru că trebuie tras un semnal de alarmă, tras un semnal de alarmă despre intrarea în nişte bune practici când e vorba de decizii guvernamentale", a spus şeful statului.
"S-au tăiat de la Ministerul Transporturilor 900 milioane lei, deci 200 milioane euro. Cum să tai când tu stai cu lucrări deschise, care înseamnă bani mulţi investiţi şi nevalorificaţi pentru că nu se termină lucrările?", a continuat el.
De asemenea, Traian Băsescu a spus că în zona Nădlac "pare a fi o problemă şi de proiectare", întrucât "n-au construit acces către exploataţiile agricole din zonă, altfel trebuie un ocol de 15-20 de kilometri pentru agricultori".
"Exact la locul de intrare din Europa în România noi spunem: «Eu, Guvernul României, nu pot mai mult de atât». Este emblema neputinţei noastre", a adăugat el.
Şeful statului a precizat că a făcut poze şi din elicopter, şi din maşină: "Poate nu ştiu ce e pe Autostrada Nădlac-Arad".
Întrebat dacă crede că au existat interese pentru oprirea lucrărilor, el a răspuns: "Dacă nu au fost interese, prostie a fost sigur".
De asemenea, răspunzând unei alte întrebări, şeful statului a spus: "Nu-i suspectaţi de sabotaj, suspectaţi-i de altceva: de proastă guvernare şi de incapacitatea de a stabili priorităţi".
Săptămâna trecută, agenţia MEDIAFAX a publicat un reportaj privind situaţia generată de închiderea şantierului la lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad.
Astfel, închiderea şantierului la lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad, după falimentul Alpine Bau, a lăsat fără locuri de muncă aproximativ 600 de oameni doar din oraşul arădean Pecica, unde există şi firme care au de recuperat sute de mii de lei de la firma respectivă sau de la subcontractori.
Citeşte şi:
REPORTAJ: Şomeri şi datorii neplătite, după închiderea şantierului la lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad. Cum arată şantierul - GALERIE FOTO
Construirea lotului 2 al autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între Pecica şi Arad, a fost oprită cu puţin timp înainte de finalizare, astfel că există asfalt pe 80 la sută din traseu, şoferii fiind opriţi să circule doar de bariere şi de echipe de agenţi de pază aflate la joncţiunea cu DN 7. Breteaua de legătură între autostradă şi DN 7 nu e asfaltată, însă drumul de câţiva kilometri din pământ bătătorit poate fi parcurs cu uşurinţă de către şoferi, până în locul în care începe asfaltul.
Edilul din Pecica, oraş sufocat de traficul de pe DN 7 - care în mare măsură s-ar fi mutat pe autostradă dacă segmentul cuprins între Arad şi frontieră era finalizat - spunea că e un "adevărat ghinion că s-au oprit lucrările pe ultima sută de metri". "Dacă pe lotul 1 s-au oprit din cauza unor fraude, la lotul 2 a falimentat constructorul. Nu se poate ghinion mai mare, mai ales pentru oraşul nostru, asupra căruia oprirea şantierului are un impact economic negativ destul de important", afirma primarul oraşului Pecica, Petru Antal.
Conform acestuia, aproximativ 600 de localnici au avut de lucru cât timp şantierul era deschis, însă după sistarea lucrărilor, mulţi au rămas cu salarii neîncasate şi nu şi-au mai găsit alt serviciu. "În jur de 600 de oameni din Pecica au rămas fără serviciu. Grav este şi că firme care subcontractaseră lucrări de la Alpine au mari sume de încasat şi, la rândul lor, au datorii către firme din Pecica. E un cerc vicios care ar putea conduce la alte falimente locale", spunea edilul.
Potrivit primarului, firme locale de transport au de recuperat aproximativ 100.000 de lei de la Alpine sau subcontractori, iar alte multe societăţi comerciale locale au de încasat facturi restante cuprinse între 10.000 şi 40.000 de lei.
Reprezentanţi ai CNADNR spuneau, neoficial, că sunt mici şanse ca lucrările pe lotul 2 să fie reluate în acest an, pentru că procedurile de desemnare a unui nou constructor vor dura mai multe luni, iar apoi sezonul rece ar putea ţine blocate lucrările.
În acest moment, terasamentele de la pasajele rutiere de pe autostradă sunt vizibil afectate de oprirea lucrărilor, pentru că, în urma ploilor, pe unele porţiuni s-a surpat încărcătura de pământ.
Construcţia autostrăzii Nădlac - Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno - portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.
La sfârşitul lunii noiembrie, CNADNR a reziliat contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar în această lună a reziliat şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului 2, de 16,6 kilometri, al tronsonului de autostradă Nădlac - Arad, după falimentul constructorului austriac Alpine Bau.
Compania Alpine a declanşat cel mai mare caz de insolvenţă produs în Austria după cel de-al Doilea Război Mondial. Alpine a cerut intrarea în insolvenţă la sfârşitul lunii iunie. Compania este închisă şi vândută pe bucăţi, după ce proprietarul FCC şi băncile creditoare au refuzat să asigure fonduri de 3 milioane de euro pe zi pentru a continua lucrările la proiectele de construcţii în lucru.
Alpine Holding este deţinută de Fomento de Construcciones&Contratas (FCC), cea mai mare companie de construcţii din Spania, de asemenea prezentă în România.
Pentru finalizarea lucrărilor la primul lot al autostrăzii Nădlac - Arad, de 22 de kilometri, CNADNR estima că va desemna în august constructorul, urmând ca proiectul să fie încheiat într-un an de la data semnării contractului.
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: REPORTAJ: Şomeri şi datorii neplătite, după închiderea şantierului la lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad. Cum arată şantierul - GALERIE FOTO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Curs valutar BNR 25 noiembrie 2024. Cât costă 1 euro, după ce Călin Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor
CANCAN.RO
„LEGIONAR” – cel mai căutat cuvânt pe dexonline după primul tur al alegerilor prezidențiale. De ce au votat românii un candidat pro-rus
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe