Băsescu: Guvernul a presat în crearea unui precedent, implicarea CSAT în privatizări. Guvernul îmi cere s-o fac pe primul ministru

Publicat: 05 08. 2013, 14:19
Actualizat: 30 03. 2020, 06:09

Declaraţiile preşedintelui:

  • Coabitarea există atâta timp cât respectăm legea. Consider că Victor Ponta fuge de răspundere.

  • Aşa cum este acum, procesul va face din statul român un plătitor de daune.

  • CSAT nu poate aviza vânzări de pachete de acţiuni de niciun fel. Dacă premierul vrea să rămână în aer şi licitaţia şi amgajamentele, e treaba dânsului. Dacă Guvernul nu continuă procedura din cauza lui, GFR va cere daune Guvernului. Dacă aş fi prim-ministru aş accelera procedurile la maxim. Este important ca Guvernul să nu blocheze procedurile, pentru că statul va plăti.

  • Guvernul îmi cere s-o fac pe primul ministru, dar nu pot.

  • CSAT nu are atributul de a verifica Guvernul. Controlul asupra Guvernului îl exercită Parlamentul. Niciodată nu s-a făcut control al Guvernului din partea CSAT-ului.

  • CSAT are următoarele atribuţii: avizează proiectele de acte normative iniţiate sau emise de Guvern privind securitatea naţională. Ce am primit eu nu corespunde cu  obligaţia semnalată în adresă. Eu am primit spre a fi pus pe ordinea de zi, fără să se precizeze de ce, hotărârea Guvernului pentru aprobarea condiţiilor de privatizare a contractului de vânzare CFR. Nu ştiu vreun articol care să dea dreptul CSAT să avizeze contracte de vânzare-cumpărare de companii.

  • CSAT şi-a încheiat misiunea pe data de 5 februarie 2013, când a avizat strategia de privatizare.

  • Nu îmi place această plimbare a unui proces de privatizare între Guvern şi CSAT, cu atât mai mult cu cât CSAT nu are niciun fel de implicare în privatizări. Guvernul a presat în crearea unui precedent, implicarea CSAT în procese de privatizare. Cred că mai bine se făceau presiuni pe câştigător să vină cu banii.

  • Şedinţa CSAT de vineri s-a desfăşurat într-o atmosferă constructivă şi s-au căutat soluţii.

Declaraţia de luni a preşedintelui este prima după şedinţa CSAT de vineri, în care nu s-a emis nicio nouă decizie privind privatizarea CFR Marfă.