"Fondurile prevăzute se utilizează pentru servicii de expertiză, proiectare şi executarea lucrărilor necesare redeschiderii circulaţiei trenurilor în zona podului de la kilometrul 99+396, de pe linia 205 Braşov-Podu Olt, afectată de calamităţile naturale produse în luna iulie 2009", se arată într-un proiect de hotărâre de Guvern, elaborat de MTI.
Suma va fi asigurată din Fondul de intervenţie aflat la dispoziţia Guvernului.
Ploiele torenţiale din prima decadă a lunii iulie au afectat infrastructura feroviară pe ruta Braşov-Podul Olt, astfel încât în prezent circulaţia este închisă între staţiile Arpaş-Porumbacu deorece aluviunile au deplasat o pilă a podului de la kilometrul 99.
Deschiderea circulaţiei pe ruta respectivă presupune trei etape, din care prima o reprezintă suplimentarea bugetului MTI cu 7,5 milioane de lei pentru achiziţionarea la pachet a serviciului de proiectare şi execuţie a lucrărilor de punere în siguranţă a tablierelor şi redeschiderea circulaţiei trenurilor cu restricţii de viteză.
Etapa a doua presupune asigurarea sursei de finanţare pentru refacerea pilei şi punerea în siguranţă a podului prin realizarea lucrărilor de apărare şi protecţie necesare în amonte şi aval de pod. Valoarea lucrărilor a fost estimată la 8,3 milioane de lei, fără TVA, suma urmând să fie cuprinsă în bugetul pe anul 2010 al CFR SA.
După asigurarea sursei financiare pentru etapa a doua MTI va efectua lucrările finale.