„Împrumutul va cofinanţa proiectul de dezvoltare a unui motor cu emisii reduse de CO2 şi producţia ulterioară de vehicule la uzina Ford din Craiova. Garanţia de 80% care urmează să fie furnizată de România îndeplineşte condiţiile din cadrul temporar pentru măsurile de ajutor de stat adoptat de Comisie, care le acordă statelor membre o posibilitate suplimentară de a facilita accesul la finanţare în condiţiile crizei economice şi financiare actuale”, se arată într-un comunicat al Executivului Uniunii Europene.
În mod concret, Ford România va plăti o remuneraţie corespunzătoare pentru garanţie şi va furniza suficiente cauţiuni pentru cazul în care garanţia ar fi executată.
„Garanţia de 80% care urmează să fie furnizată de România îndeplineşte condiţiile din Cadrul temporar pentru măsurile de ajutor de stat adoptat de Comisie, care le acordă statelor membre o posibilitate suplimentară de a facilita accesul la finanţare în condiţiile crizei economice şi financiare actuale„, se spune în comunicatul CE.
BEI a aprobat în luna mai un împrumut de 600 milioane euro către Ford Europa, dintre care 200 milioane euro sunt destinate cercetării şi dezvoltării la compania Ford Werke GmbH din Germania, iar 400 milioane euro vor fi investite în proiectul uzinei de la Craiova.
„Împrumuturile şi garanţiile corespunzătoare vor fi acordate pentru cinci ani, în perioada 2009-2014, cu scadenţa peste şapte ani. Ford România va plăti un comision pentru aceste garanţii şi va furniza guvernului român cauţiuni de calitate ridicată care să acopere suma garantată. Aceste cauţiuni vor putea fi executate de statul român dacă acesta va trebui să achite vreo sumă de bani în cadrul acestei garanţii. Nivelul comisionului plătit pe durata împrumutului este în conformitate cu prevederile Cadrului temporar adoptat de Comisie”, conchide comunicatul transmis de CE.