- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.07.2018, 11:51)
- Bianca Ciocotisan
Bătălia preţurilor: Pe drumul spre mare, trenul şi maşina bat autocarul
Maşina personală concurează strâns la preţ cu serviciile de car-sharing, în transportul pe ruta Bucureşti-Constanţa, însă, în privinţa timpului alocat unei călătorii şi a confortului, varianta feroviară tinde să domine clasamentul, arată comparaţia preţurilor din oferte, realizată de MEDIAFAX.
Urmărește
2163 afișări
Bătălia preţurilor: Pe drumul spre mare, trenul şi maşina bat autocarul
Pentru Bucureşti-Constanţa, cel mai ieftin transport este cu maşina personală, unde costul unei călătorii, calculat per total autovehicul, în condiţiile unui consum mediu de 7,5 l la 100 km, costul pentru o persoană poate coborî substantial în funcţie de numărul pasagerilor.
Spre exemplu, pentru un transport cu maşina plină de pasageri preţul total al transportului de 100 de lei se împarte la 4-5. Această variantă este urmată de serviciile de car-sharing, unde de asemenea, costurile călătoriei se împart la numărul pasagerilor, o astfel de alegere putând să coste pasagerul 30 de lei.
Pe următoarea poziţie în topul mijloacelor de transport în comun, în funcţie de preţul călătoriei, se află trenul privat Softrans, unde preţul unui bilet pentru o persoană adultă este de 45 de lei, urmat de CFR Călători, unde un adult va achita pentru un tichet de călătorie Bucureşti-Constanţa 59,6 lei.
Desigur, raportat la confortul, siguranţa şi timpul călătoriei, în fruntea clasamentului se află varianta feroviară, unde durata medie este puţin peste 2 ore, urmată de maşina personală. Autocarul face acest parcurs în aproape 3 ore, iar pe ultimul loc se clasează serviciul de car sharing Bla Bla Car, unde durata medie afişată pe site, poate depăşi 3 ore.
În privinţa confortului, variantele rutiere tind să fie cele mai vizate, urmate de companiile feroviare. Însă, portivit pasagerilor, variantele rutiere vin cu dezavantaje precum aşteptările lungi în trafic, spaţiul limitat din maşină, numărul redus de bagaje care se pot încărca sau timpul călătoriei.
De cealaltă parte, companiile feroviare nu limitează numărul bagajelor per pasager, spaţiul de mişcare este mai extins, există toatelă la bord, iar durata călătoriei nu variază în funcţie de trafic.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Noua iubită a lui Bellingham e un model strălucitor, cu un trecut amoros bogat. A fost în relație cu actorul Michael B. Jordan
PROSPORT.RO
VIDEO | Dinu Gheorghe, condus pe ultimul drum! Ce nume grele din fotbalul românesc nu l-au uitat și i-au adus un ultim omagiu
CANCAN.RO
Mai rar așa ceva! Unde și-a lăsat parcată mașina un șofer de TESLA din București, în Cluj-Napoca
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 13:00
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1073. Rubio: E nerealist să spunem că Ucraina putea învinge complet Rusia şi recuceri Crimeea / Serviciile digitale ale Gazprom, perturbate de serviciile de informaţii militare ucrainene / Transporturile de petrol suspendate în portul rusesc Ust-Luga după un atac cu drone
-
astăzi, 12:24
Prima reacţie a mediului de business la bugetul de stat pe 2025: Un buget optimist