Bătălia preţurilor: Pe drumul spre mare, trenul şi maşina bat autocarul

Maşina personală concurează strâns la preţ cu serviciile de car-sharing, în transportul pe ruta Bucureşti-Constanţa, însă, în privinţa timpului alocat unei călătorii şi a confortului, varianta feroviară tinde să domine clasamentul, arată comparaţia preţurilor din oferte, realizată de MEDIAFAX.

Urmărește
2163 afișări
Imaginea articolului Bătălia preţurilor: Pe drumul spre mare, trenul şi maşina bat autocarul

Bătălia preţurilor: Pe drumul spre mare, trenul şi maşina bat autocarul

Pentru Bucureşti-Constanţa, cel mai ieftin transport este cu maşina personală, unde costul unei călătorii, calculat per total autovehicul, în condiţiile unui consum mediu de 7,5 l la 100 km, costul pentru o persoană poate coborî substantial în funcţie de numărul pasagerilor.

Spre exemplu, pentru un transport cu maşina plină de pasageri preţul total al transportului de 100 de lei se împarte la 4-5. Această variantă este urmată de serviciile de car-sharing, unde de asemenea, costurile călătoriei se împart la numărul pasagerilor, o astfel de alegere putând să coste pasagerul 30 de lei.

Pe următoarea poziţie în topul mijloacelor de transport în comun, în funcţie de preţul călătoriei, se află trenul privat Softrans, unde preţul unui bilet pentru o persoană adultă este de 45 de lei, urmat de CFR Călători, unde un adult va achita pentru un tichet de călătorie Bucureşti-Constanţa 59,6 lei.

Desigur, raportat la confortul, siguranţa şi timpul călătoriei, în fruntea clasamentului se află varianta feroviară, unde durata medie este puţin peste 2 ore, urmată de maşina personală. Autocarul face acest parcurs în aproape 3 ore, iar pe ultimul loc se clasează serviciul de car sharing Bla Bla Car, unde durata medie afişată pe site, poate depăşi 3 ore.

În privinţa confortului, variantele rutiere tind să fie cele mai vizate, urmate de companiile feroviare. Însă, portivit pasagerilor, variantele rutiere vin cu dezavantaje precum aşteptările lungi în trafic, spaţiul limitat din maşină, numărul redus de bagaje care se pot încărca sau timpul călătoriei.

De cealaltă parte, companiile feroviare nu limitează numărul bagajelor per pasager, spaţiul de mişcare este mai extins, există toatelă la bord, iar durata călătoriei nu variază în funcţie de trafic.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici