Directorul executiv Luca de Meo a declarat marţi la „Future of the Car Summit” că evaluează planurile de adoptare a tehnologiei, care ar reduce semnificativ timpul de aşteptare la staţiile de reîncărcare.
Tehnologia permite şoferului să înlocuiască bateriile descărcate cu unele încărcate în câteva minute la staţii dedicate. Idee nu este una complet nouă pentru producătorul de maşini francez care a iniţiat un proiect similar în urmă cu un deceniu.
„Le-am cerut inginerilor noştri să găsească soluţia pentru a reveni la ideea iniţială de Renault în jurul anului 2010/11 şi poate vom vedea tehnologia pe unele maşini. Nu este decis, dar văd tehnologia ca pe o oportunitate interesantă. Trebuie să găsim o soluţie pragmatică, dar din punct de vedere financiar, există o oportunitate pentru separarea bateriei de maşină”. a declarat el pentru Financial Times.
De Meo, care a deschis evenimentul virtual de trei zile organizat de FT a mai spus că Renault este pe drumul cel bun pentru a-şi atinge obiectivele de reducere a costurilor în 2022.
Tehnologia de schimbare a bateriei permite, de asemenea, producătorilor să decupeze costul bateriilor de vehiculele electrice noi. Deşi nici unul dintre cei mai mari producători de automobile nu a adoptat tehnologia, există semne că sistemul ar putea funcţiona.
Compania Nio este în prezent liderul industriei în privinţa tehnologiei de schimbare a bateriilor. Compania a efectuat 1 milion de schimbări de la lansarea serviciului. Compania chineză intenţionează să-şi dubleze reţeaua din China la peste 500 de locaţii unde se pot efectua schimbări în 2021 şi doreşte, de asemenea, să deschidă o staţie de schimb în Norvegia la sfârşitul acestui an pentru a-şi conduce incursiunea pe piaţa europeană.