Bayer a încheiat în pierdere ultimul trimestru al anului trecut, din cauza costurilor excepţionale

Grupul farmaceutic german Bayer, prezent şi în România, a anunţat luni o pierdere de 145 milioane euro pentru ultimul trimestru al anului trecut, spre surprinderea investitorilor, cauzată de deprecierea mărcii Schering şi de costurile unui program de reorganizare, transmite Bloomberg.

Urmărește
3 afișări

Compania înregistra, în aceeaşi perioadă a lui 2009, un profit net de 153 milioane euro.

Media estimărilor analiştilor indica un profit net de 160,6 milioane euro în ultimul trimestru al anului trecut.

Bayer a înregistrat un provizion de 405 milioane euro din cauza deprecierii mărcii Schering, pe care compania intenţionează să o scoată din uz. Grupul german a contabilizat de asemenea primele 62 milioane euro din costurile estimate la un miliard de euro ale unui program de reorganizare anunţat anul trecut, care va redistribui resursele către dezvoltarea de produse şi pieţele emergente.

Compania intenţionează să reducă personalul cu circa 4.500 de locuri de muncă.

Bayer s-a bazat în ultimul timp pe creşterea puternică a vânzărilor de mase plastice pentru a compensa scăderea diviziei de medicamente, care încearcă să obţină avizul autorităţilor pentru un medicament cu potenţial ridicat.

Vânzările Bayer au crescut cu 15% în trimestrul al patrulea, la 9 miliarde euro, de la 7,8 miliarde euro în aceeaşi perioadă a anului anterior, cu performanţe bune la toate cele trei divizii pricnipale, în special la MaterialScience şi CropScrience.

Veniturile diviziei de medicamente au urcat cu numai 7,3%, la 4,47 miliarde euro.

La nivelul întregului an, profitul net al Bayer a scăzut uşor, de la 1,36 miliarde euro la 1,3 miliarde euro. Vânzările au urcat însă cu 12,5%, de la 31,1 miliarde euro la 35 miliarde euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici