BCR a restructurat 2500 de credite cu probleme de rambursare

BCR a restructurat credite pentru 2.500 de persoane fizice care au avut restanţe după începerea crizei, majoritatea împrumuturi ipotecare, deşi a contactat circa 90.000 de clienţi pentru a le propune această opţiune, a declarat directorul diviziei pentru credite de retail, Ştefan Coroianu.

Urmărește
204 afișări
Imaginea articolului BCR a restructurat 2500 de credite cu probleme de rambursare

BCR a restructurat 2500 de credite cu probleme de rambursare (Imagine: Mediafax Foto)

"Programul de restructurare a creditelor a început la BCR din luna aprilie, după ce fusese pregătit câtvea săptămâni înainte. Am încercat să avem în cadrul acestui program o abordare ţintită către clienţii care aveau un comportament ordonat de plată a obligaţiilor, dar care după lunile octombrie, noiembrie au început să raporteze întârzieri", a afirmat, marţi, Coroianu.

El a explicat că BCR a împărţit clienţii vizaţi de o posibilă restructurare a creditelor în trei subsegmente principale: persoane afectate de şomaj, care au înregistrat o majorare a obligaţiilor lunare din cauza creşterii dobânzilor sau a cursului de schimb, sau clienţi ale căror venituri au scăzut semnificativ.

"Pentru fiecare subsegment am încercat să schiţăm soluţii particulare. Astfel, pentru clienţii afectaţi de şomaj am acordat o perioadă de graţie, pentru cei ale căror venituri s-au redus am implementat o perioadă de diminuare a plăţilor, iar pentru cei ale căror rate au crescut am încercat să majorăm perioada de creditare", a explicat Coroianu.

Oficialul BCR a precizat că programul de restructurare a creditelor a fost derulat prin personalul din front office, care avea deja un contact direct cu clienţii.

"Au existat 90.000 de clienţi cu credite, cu întârzieri cuprinse între 30 şi 90 de zile, pe care i-am contactat şi am încercat să le propunem posibilitatea restructurării împrumuturilor. Aproximativ 2.500 de persoane fizice au acceptat deja restructurarea împrumuturilor, dar au existat şi o reţinere din partea clienţilor, care la un prim contact preferă să plătească. Cam 70% din numărul creditelor restructuate sunt ipotecare", a spus Coroianu.

El a precizat că au fost reluate plăţile la împrumuturi totalizând 63% din valoarea creditelor ţintite pentru restructurare.

Totuşi, Coroianu consideră că cifrele vor creşte pe partea de credite restructurate, în condiţiile în care soluţia pe termen lung este adaptarea plăţilor lunare la posibilităţile clientului.

Oficialul BCR a explicat că au existat şi 100 de clienţi pentru care nu s-a putut găsi soluţii de restructurare de comun acord, iar la acestea se caută în prezent alte soluţii.

"Portofoliul de credite neperformante, ca valoare, înregistrează o stabilizare relativă, după o creştere accelerată în primele şapte luni. Am contactat în medie 15.000 - 20.000 de clienţi lunar pentru a le oferi posibilitatea de restructurare a creditelor şi anticipez că se va menţine acest ritm până la finele anului, dar lista este dinamică în condiţiile în care unii clienţi ies din încadrarea în listă în timp ce alţii intră", a mai spus oficialul BCR.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici