Benvenuti îşi restrânge planul de extindere şi renunţă la 20% din salariaţi

Retailerul de încălţăminte şi marochinărie Benvenuti îşi restrânge planul de extindere a reţelei de magazine în România şi va reduce personalul cu 20%, pe fondul scăderii ritmului de creştere a vânzărilor de la 30% în 2008 la 5%, afacerile fiind afectate de criza economică.

Urmărește
513 afișări
Imaginea articolului Benvenuti îşi restrânge planul de extindere şi renunţă la 20% din salariaţi

Benvenuti îşi restrânge planul de extindere şi renunţă la 20% din salariaţi

Benvenuti deţine o reţea de 34 de magazine, dintre care 31 Benvenuti, două Enzo Bertini şi unul Oxus, şi a anunţat în 2008 că va deschide anual 4-5 magazine în următorii patru ani.

Compania a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de circa 41 milioane lei (11,1 milioane euro), în creştere cu 34% faţă de 2007, şi un profit net de 810.000 lei (220.000 euro). Pentru acest an, Benvenuti estimează vânzări de aproximativ 43 milioane lei.

"Pentru 2008 era estimată o creştere a cifrei de afaceri cuprinsă între 20% şi 30%, faţă de 2007, astfel încât obiectivele propuse la începutul anului au fost atinse. În mod normal, datorită magazinelor deschise în cursul anului trecut, în 2009 ar fi fost posibilă o majoarre a cifrei de afaceri cu 30%-35%, creşterea de 5% anticipată înseamnând, de fapt, o scădere a vânzărilor pe fiecare magazin în parte, cu aproximatix 30%", a declarat pentru MEDIAFAX directorul de comunicare al Benvenuti, Miruna Dumitrescu.

Ea a adăugat că, începând cu luna ianuarie, s-a înregistrat o scădere a încasărilor de aproximativ 35% pe magazin, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

La rândul său, Dan Pavel, directorul general al Benvenuti, a declarat că deprecierea monedei naţionale în raport cu euro a afectat puternic activitatea companiei.

"Practic, ne-a mărit chiriile şi preţul de raft al produselor, creându-ne mari daune pentru plăţile curente. Creşterea preţului produselor declanşează, evident, scăderea vânzărilor, chiar şi în condiţiile unei economii de piaţă neafectate de criză", a spus Pavel.

În aceste condiţii, Benvenuti vrea să scadă costurile prin renegocierea chiriilor cu proprietarii centrelor comerciale, prin reducerea bugetului de publicitate şi a numărului de angajaţi cu 20%.

La sfârşitul lunii ianuarie 2009, Benvenuti avea 298 de angajaţi, din care 268 reprezintă personalul din magazine.

"Datorită condiţiilor şi situaţiei economice actuale, în 2009 vom încerca să ne axăm mai mult pe administrarea cât mai eficientă a fiecărui magazin, pe dezvoltarea şi potenţarea relaţiei cu clienţi, şi mai puţin pe extinderea reţelei de magazine. (...) Ca politică viitoare vom avea disponibilitate pentru deschiderea de noi magazine numai în condiţiile în care anticipăm vânzări foarte bune şi chirii foarte mici. În caz contrar, nu vom mai deschide noi magazine şi considerăm că etapa de dezvoltare pe orizontală în România se apropie de final", a declarat directorul de comunicare al companiei.

Benvenuti va deschide în 2009 un magazin în Bucureşti, iar până în prima parte a anului viitor câte unul în Cotroceni Park Bucureşti şi World Trade Center din Constanţa, în funcţie de finalizarea lucrărilor la aceste centre comerciale.

De asemenea, compania ia în calcul varianta închiderii unor magazine, în cazul în care acestea nu se vor menţine profitabile şi nu vor fi renegociate chiriile.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici