- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Berceanu analizează dacă pe tronsonul 3 al Autostrăzii Transilvania se poate lucra mai mult
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a afirmat, joi, că vizita sa şi a premierului Emil Boc pe şantierul Autostrăzii Transilvania din Bihor are ca scop analizarea posibilităţii ca activitatea pe tronsonul 3 Suplacu de Barcău-Borş să se desfăşoare într-un ritm mai intens.
Berceanu analizează dacă pe tronsonul 3 al Autostrăzii Transilvania se poate lucra mai mult (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Guvern fără USR. Lasconi: Am vrut să fim la guvernare, dar ei nu nu ne vor
-
Predoiu, despre momentul în care vor fi ridicate barierele pentru intrarea în Schengen terestru
-
Expertiza medicală a capacităţii muncii va fi coordonată unitar la nivel naţional
"Am venit pe Autostrada Transilvania să vedem dacă putem lucra şi pe tronsonul Borş-Suplacu de Barcău. Noi avem o sumă relativ importantă, anul acesta, în buget pentru Autostrada Transilvania şi vreau să văd dacă din aceşti bani putem aloca o parte şi pentru acest tronson. Am făcut o estimare şi cred că putem lucra ceva mai mult şi aici", a spus Berceanu.
La rândul său, premierul Boc a promis, din nou, că pe Autostrada Transilvania se va circula, în această toamnă, pe cei 42 de kilometri dintre Turda şi Gilău.
Referitor la tronsonul 3 al Autostrăzii Transilvania, Berceanu a precizat motivul pentru care se realizează viaductul de 1,6 kilometri de la Suplacu de Barcău, arătând că responsabilitatea pentru această "variantă scumpă" o poartă fostul ministru de resort Miron Mitrea şi fostul secretar de stat din acelaşi minister Sorin Bota.
"Am văzut că în presă s-a pus întrebarea de ce a fost aleasă această soluţie scumpă, dar problema a fost eliptică de subiect. În anul 2004, în Comisia tehnico-economică a CNADNR s-au prezentat cinci variante de proiect, dar comisia a aprobat această soluţie. Preşedinte al comisiei era domnul Miron Mitrea, dar cel care conducea de fapt era domnul Sorin Bota, cel care conduce acum Departamentul de transport al PSD şi cel care vroia să viziteze şantierul Autostrăzii, împreună cu domnul Adrian Năstase. Lui să-i puneţi întrebări despre această soluţie, noi acuma nu putem dinamita ceea ce s-a lucrat", a spus Berceanu.
Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, au vizitat, joi, şoseaua de centură a municipiului Oradea, pentru a vedea stadiul lucrărilor, iar apoi vor merge la Suplacu de Barcău, unde vor face o vizită pe sectorul 3C al Autostrăzii Transilvania.
Bechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, ar fi putut asfalta 20 de kilometri de pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, dacă ar fi primit mai mulţi bani în acest an de la Ministerul Transporturilor, declara, la începutul lunii iunie, purtătorul de cuvânt al companiei, Bogdan Sgârcitu.
Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă.
Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 23:04
-
ieri, 23:02
Ucraina primeşte 2 miliarde de dolari din active ruseşti îngheţate