- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Berceanu: Bulgarii au folosit o minciunică privind întârzierile la construcţia podului Vidin-Calafat
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, joi, că bulgarii au folosit o "minciunică" privind întârzierile la construcţia podului Vidin-Calafat, firma bulgară care execută podul peste Dunăre invocând stadiul întârziat al lucrărilor care revin părţii române.
Berceanu: Bulgarii au folosit o minciunică privind întârzierile la construcţia podului Vidin-Calafat (Imagine: Mihai Barbu/Mediafax Foto)
"Asta este o metodă bulgărească, şi anume când am fost noi acolo era o ceaţă de nu se vedea nici apa prea bine, cu atât mai puţin malul românesc. Cu ce te împiedică ce se întâmplă pe malul românesc, ca să-ţi faci tu lucrările pe malul bulgăresc. Cu nimic. Nu are nicio legătură", a spus Radu Berceanu.
El susţine că "minciunica" folosită de partea bulgară a fost "demontată" la ultima întâlnire a premierilor din Bulgaria şi România, care a avut loc la începutul acestui an, la Vidin.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
"Cum eu nu am a spune că cei de aici, că cei de la Azvi (compania care se ocupă de lucrările ce revin părţii române - n. r.) sunt în urmă din cauză că nu ştiu ce se întâmplă pe malul bulgăresc, aşa nici ei nu cred că puteau să continue în minciuna pe care o tot foloseau bulgarii, cum că nu puteau face din cauza românilor de peste doi kilometri mai încolo. Nu are nicio legătură. A fost o minciunică, care a fost demontată cu acea ocazie", a mai afirmat ministrul.
Ministrul Transporturilor a spus că nu-l interesează care este stadiul construcţiilor de pe malul bulgăresc, compania spaniolă Azvi-Vimac JV, care se ocupă de lucrările care-i revin părţii române, având termen până în iunie 2011 să ducă la bun sfârşit contractul.
"Nu sunt deloc interesat în mod direct de lucrările de pe malul bulgăresc. Eu ştiu ce termen are contractul ăsta, respectiv iunie, anul viitor, eu ştiu că vreau să se termine în iunie, anul viitor, şi dacă el o să fie legat la un pod sau la un pod încă în construcţie e cealaltă parte cu problemele ei. Le-am spus şi constructorilor să nu-mi spună vreodată că nu are rost să ne grăbim aşa de tare, pentru că şi aşa bulgarii sunt în urmă. În primul rând că nu vreau să ştiu dacă bulgarii sunt în urmă, în avans sau unde sunt, iar în al doilea rând, nu putem folosi această chestie în care să spunem că nu putem termina doar un cap de pod. Ba da, terminăm un cap de pod când trebuie, că aşa este contractul", a arătat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
La sfârşitul lunii februarie, premierul Bulgariei, Boiko Borisov, şi cel al României, Emil Boc, s-au întâlnit la Sofia, unde au semnat o declaraţie prin care solicită UE extinderea până la 31 decembrie 2011 a termenului în care cheltuielile aferente cofinanţării proiectelor derulate prin programul IPSA şi Fondul de coeziune sunt considerate eligibile.
În cadrul vizitei pe care cei doi premieri au făcut-o la şantierul podului de la Vidin, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a afirmat că firma spaniolă care execută lucrările la podul de peste Dunăre, dintre Calafat şi Vidin pentru partea bulgară, respectiv FCC Construction, minte atunci când susţine că sunt întârzieri la construcţie din cauza părţii române.
România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.
Proiectul beneficiază de finanţare gratuită de 70 de milioane de euro, prin programul european ISPA.
Podul dintre Calafat şi Vidin va avea o lungime de doi kilometri şi este un element important pentru coridorul european de transport care va laga oraşul german Dresda de Istanbul, Turcia. Dezvoltarea proiectului va costa în total 226 de milioane de euro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO