Berceanu compară situaţia finanţării Autostrăzii Transilvania cu o cură de slăbire

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, marţi, că finanţarea Autostrăzii Transilvania în 2010 se poate compara cu o cură de slăbire sau cu diabetul, în sensul că, deşi sunt disponibile fonduri, nu pot fi cheltuite sume mai mari decât cele bugetate, pentru că s-ar depăşi deficitul.

Urmărește
34 afișări
Imaginea articolului Berceanu compară situaţia finanţării Autostrăzii Transilvania cu o cură de slăbire

Berceanu compară situaţia finanţării Autostrăzii Transilvania cu o cură de slăbire (Imagine: Mircea Rosca/Mediafax Foto)

"Pentru finanţare nu trebuie planuri, trebuie bani. Încă de anul trecut le-am spus celor de la Bechtel că în 2009 vor lucra pentru că nu prea sunt proiecte cu finanţare europeană nerambursabilă (...) şi că din 2010 priorităţile vor fi proiectele cu cofinanţare a fondurilor nerambursabile de la UE", a spus Berceanu la Senat.

El a arătat că prioritatea numărul doi pentru Executiv va fi cofinanţarea proiectelor cu bani de la Banca Europeană de Investiţii, Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare şi abia al treilea nivel proiectele cu bani exclusiv de la buget.

"Asta se întâmplă acum, pentru că banii sunt mai puţini de la buget. Dacă nu reuşim să găsim o formulă care să nu ne creeze probleme referitoare la deficitul bugetar, nu o să fie foarte bine cu Autostrada Transilvania", a spus ministrul Transporturilor.

El a precizat că problema fondurilor pentru Autostrada Transilvania este imposibilitatea de a cheltui bani peste nivelul prevăzut în bugetul pe 2010.

"Dacă noi avem un buget de 10,6 miliarde de lei anul acesta, nu putem să cheltuim, indiferent de unde vin banii, decât 10,6 miliarde de lei. Surse de finanţare există, sunt bani de la BEI (...). Dacă cheltuim din ei, depăşim deficitul bugetar. Problema nu e să facem rost de bani, ci să avem voie să îi cheltuim", a arătat ministrul Transporturilor.

El a comparat situaţia cu ţinerea unei cure de slăbire. "E ca cineva care e la cura de slabire şi, chiar dacă are în frigider, nu are voie. Sau cineva care e bolnav de diabet. Chiar dacă are nişte bomboane prin casă, pentru el nu e voie", a spus ministrul.

Constructorul Autostrăzii Braşov-Borş (Transilvania), compania Bechtel, a anunţat, săptămâna trecută, că ar putea face concedieri colective din cauza neonorării datoriilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în valoare de 214 milioane de euro.

Conducerea Bechtel şi reprezentanţii sindicatelor au convenit, luni, continuarea, în acest an, a lucrărilor pe porţiunea Câmpia-Turzii - Turda, în lungime de 10,2 kilometri, cu condiţia asigurării finanţării.

Bechtel a inaugurat, la 1 decembrie, primii 42 de kilometri ai autostrăzii Transilvania, respectiv tronsonul 2B Turda-Gilău. Pentru 2010, autorităţile au anunţat că vor să finalizeze, dacă va exista finanţare, tronsonul Turda-Gilău, prin construirea celorlalţi 9,4 kilometri, viaductul de la Suplacu de Barcău, în lungime de 2 kilometri, şi alţi 18 kilometri între localităţile Dolea şi Sarsig, din Bihor, pe secţiunea 3C a autostrăzii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici