Berceanu: E minciună cât casa să spui că nu poţi lucra în Bulgaria la pod din cauza malului celuilalt
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, vineri, la Vidin, în Bulgaria, că firma spaniolă care execută lucrările la podul de peste Dunăre, dintre Calafat şi Vidin, minte atunci când susţine că sunt întârzieri la construcţie din cauza părţii române.
Berceanu: E minciună cât casa să spui că nu poţi lucra în Bulgaria la pod din cauza malului celuilalt (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)
Radu Berceanu a reacţionat dur, vineri, la Vidin, la acuzaţiile pe care constructorul spaniol care şi-a adjudecat licitaţia de construcţie a podului de peste Dunăre le-a adus părţii române privind întârzierea lucrărilor.
"Nu poţi să spui că din cauză că pe malul celălalt nu ştiu ce, că acolo lucrează altă firmă şi are şi ea problemele ei. Nu poţi să spui că nu ai terminat piloţii din cauza malului celuilalt, care este la 400 de metri. De obicei au utilizat chestiunea asta, dar pentru că de această dată am fost eu aici nu au mai reuşit s-o utilizeze", a declarat Radu Berceanu.
Ministrul democrat-liberal apreciază că acuzaţiile constructorului spaniol reprezintă o minciună.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Rusia a început războiul cu o blocadă a porturilor ucrainene la Marea Neagră, dar acum situaţia s-a inversat
-
Spaţiul Schengen s-ar putea extinde din nou. Ce ţară europeană ar putea adera până la sfârşitul anului 2025
-
Un general polonez a fost demis după ce mine antitanc dispărute au fost găsite în depozitul IKEA
"E o minciună cât casa, pentru că nu poţi să spui că nu lucrează aici (n.r. - în Bulgaria) din cauză de malul românesc, unde lucrează o firmă, care întâmplător este tot spaniolă", a completat Berceanu.
Întrebat cum decurg lucrările care revin României în cadrul proiectului ISPA, prin intermediul căruia se construieşte podul de la Calafat -Vidin, Berceanu a spus: "Nici pe malul românesc nu stau prea bine. Stau chiar prost, dar asta e o altă problemă".
Premierul Emil Boc a declarat, vineri, că România şi Bulgaria vor solicita Uniunii Europene să prelungească termenul de finanţare a lucrărilor la podul peste Dunăre de la Calafat-Vidin, astfel încât construcţia să poată fi încheiată până în iunie 2011.
Boc a vizitat, vineri, şantierul Podului de la Vidin-Calafat, împreună cu omologul său bulgar, Boiko Borisov.
"Ce am văzut aici nu îmi place, pentru că se pierd bani europeni şi anul viitor, în iunie, trebuie să avem podul gata. Cine crede că avem timp de pierdut se înşală. Din punct de vedere politic, vom face la Bruxelles tot ce este necesar pentru prelungirea finanţării", a spus Boc.
Premierul a admis totodată că statul care nu respectă termenele de finalizare a proiectelor finanţate de UE poate fi sancţionat politic de către oficialii de la Bruxelles.
Reprezentanţii Guvernului român şi cei ai Executivului bulgar au semnat, la Sofia, o declaraţie prin care solicită UE extinderea până la 31 decembrie 2011 a termenului în care cheltuielile aferente cofinanţării proiectelor derulate prin programul IPSA şi Fondul de coeziune, aprobate în perioada 2000-2006, sunt considerate eligibile.
La sfârşitul anului trecut, autorităţile de la Sofia au cerut Comisiei Europene prelungirea cu 18 luni a termenului de contractare a unei finanţări de 70 milioane euro prin programul ISPA, pentru construcţia unui al doilea pod româno-bulgar peste Dunăre, între oraşele Calafat şi Vidin. Termenul de contractare a fondurilor expiră la finele anului 2010.
Construcţia podului este întârziată cu mai mult de un an, ministrul bulgar al Transporturilor declarând, vineri, că lucrările de construcţie urmează să fie încheiate până în iunie 2010, iar podul poate fi dat în folosinţă la sfârşitul anului.
Autorităţile române şi cele bulgare au semnat acordul de construcţie a podului în martie 2000, însă implementarea efectivă a proiectului a fost amânată din cauza fondurilor insuficiente.
În prezent, singurul pod pe segmentul comun de Dunăre dintre România şi Bulgaria este cel dintre Giurgiu şi Ruse.
Dezvoltarea proiectului celui de-al doilea pod peste Dunăre va costa în total 226 milioane euro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO