- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Berceanu: Orban a "împins" Compania de Drumuri într-o situaţie dificilă
Conturile Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ar putea fi blocate, din cauza neplăţii datoriilor, situaţie de care este responsabil fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban (PNL), potrivit actualului ministru, Radu Berceanu (PD).
Berceanu: Orban a "împins" Compania de Drumuri într-o situaţie dificilă
"Domnul Orban se împăunează cu un drum făcut cu nereguli şi cu plata «la anul», şi a mai împins şi CNADNR într-o situaţie dificilă, aceasta riscând să-i fie blocate conturile pentru neplata datoriilor. Pe de altă parte a lăsat de izbelişte DN6 şi acum reclamă situaţia… În ambele cazuri, responsabilitatea îi aparţine" a declarat, într-un comunicat, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu.
Orban nu a putut fi contactat până la ora trasmiterii ştirii pentru declaraţii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Ciolacu: Luni e o zi bună să votăm guvernul format din PNL, USR, UDMR
-
„Va pierde o treime din teritoriul său”. Premierul slovac Fico afirmă că Ucraina nu va fi invitată să adere la NATO
-
Răsturnare de situaţie! PSD se retrage din negocierile de coaliţie. Ciolacu: Vom vota un guvern minoritar de dreapta
Afirmaţiile lui Berceanu sunt o reacţie la declaraţiile lui Orban care a comparat situaţia ministerului din timpul mandatului său şi cea actuală cu lucrările de modernizare a DN6 Timişoara-Lugoj-Craiova şi DN7 Deva-Sebeş-Nădlac.
Lucrările de reabilitare la DN7 au fost prevăzute iniţial să fie realizate cu plata de la bugetul de stat. Chiar în ziua în care trebuiau depuse ofertele, licitaţia a fost anulată, fiind înlocuită într-un timp extrem de scurt, cu o alta, în sistem credit furnizor, conform comunicatului.
Facturile pentru unele sectoare au fost emise cu scadenţa la un an, ceea ce a făcut ca jumătate din plăţi să fie făcute după ianuarie 2009.
"Lucrarea nu se plăteşte din bugetul de stat, ci din veniturile proprii ale CNADNR, venituri care, în 2009, pe lângă că nu acoperă integral suma necesară, mai sunt grevate şi de alte datorii, cum ar fi două credite de trezorerie. Acestea nu pot fi plătite altfel decât din surse proprii – lucru pe care domnul Orban ar fi trebuit să-l ştie atunci când a dispus o întreagă serie de plăţi din surse proprii ale CNADNR, imposibil de acoperit!", a mai spus Berceanu.
Berceanu a început în mandatul precedent procedurile de reziliere, iar în unele cazuri a reziliat, contractele cu firmele care lucrau la DN6, din cauza derulării neconforme a acestora de către antreprenori.
Potrivit ministrului, singurul lucru care trebuia făcut de Orban era organizarea unor noi licitaţii, organizare care s-a întins, până în 2008.
În luna mai 2007, directorul CNADNR de la acea dată a declarat că modernizarea DN7 va costa 200 de milioane de lei şi va fi realizată prin sistemul credit-furnizor, întrucât în bugetul de venituri şi cheltuieli din acel an a fost prevăzută pentru acest proiect o sumă de 4% din valoarea totală, lucru care ar face ca realizarea proiectului din fonduri bugetare să dureze circa cinci ani.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO