Berceanu: Ţinta mea nu este disponibilizarea angajaţilor CFR, ci echilibrarea bugetelor

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat miercuri că "ţinta" sa nu este disponibilizarea personalului de la CFR, deoarece fondurile pentru ajutorul de şomaj ar putea intra în bugetul ministerului, ci să echilibreze cheltuielile cu veniturile de la companiile feroviare.

Urmărește
19 afișări
Imaginea articolului Berceanu: Ţinta mea nu este disponibilizarea angajaţilor CFR, ci echilibrarea bugetelor

Berceanu: Ţinta mea nu este disponibilizarea angajaţilor CFR, ci echilibrarea bugetelor (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

"Eu şi astăzi am subliniat că ţinta mea, ţinta ministerului, nu este să facă disponibilizări. Ştiu că acei oameni se duc la şomaj, unde nu sunt bani şi se iau de la bugetul de stat în loc să vină la MTI. Eu vreau să echilibrez cheltuielile cu veniturile şi dacă asta înseamnă să mai angajăm poate mai angajăm", a declarat Berceanu, miercuri, după întâlnirea cu sindicatele feroviare.

Pentru a reduce cheltuielile companiilor feroviare, ministrul a spus că se pot diminua primele, dar şi alte economii precum reducerea comisionului pe care îl încasează compania care vinde bilete de tren.

"De peste tot se pot face economii. Există o societate care vinde biletele şi ia un procent între 8 şi 12%. Poate acest procent poate fi mai mic. Se pot reduce din prime şi, de asemenea, le-am propus (sindicatelor - n.r.) să cerem o modificare legislativă prin care să ştim exact cât este subvenţia la CFR Călători", a spus Berceanu.

El a mai spus că a discutat cu sindicaliştii despre operatorii privaţi de transport de călători şi de marfă, care fac concurenţă neloială companiilor de stat.

"S-a pus problema că la călători, dar mai ales la marfă, sunt operatori privaţi care fac concurenţă neloială şi este incorect. Domnul Măntescu a recunoscut că aceste lucruri provin din 2001 şi 2003, când secretar de stat era Bota (din partea PSD) şi a dat tot de linii neinteroperabile la privaţi şi brusc acestea au devenit foarte interesante", a mai spus Berceanu.

Întrebat dacă strategia de divizare a CFR Călători în companii de lung şi scurt parcurs mai este viabilă, ministrul a spus că momentan este imposibil din lipsa banilor.

"Nu suntem în stadiul acela. În alte state se folosesc subvenţii de la autorităţile locale pentru trenurile de scurt parcurs. La noi este imposibil, pentru că nu au bani nici pentru ei. De exemplu, la Braşov sunt trenurile de Zărneşti pline de navetişti. Acest tren ar trebui subvenţionat de la Consiliul Judeţean Braşov şi restul trenurilor de lung parcurs să rămână la minister", a precizat ministrul.

Berceanu a mai spus că în zilele următoare directorii companiilor vor sta la dispoziţia sindicatelor pentru a lămuri amănunte din programul de restructurare, astfel încât luni sindicaliştii să vină cu propuneri clare pentru redresarea activităţii companiilor feroviare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici