Bergenbier îşi majorează capitalul social cu 65 milioane de euro pentru investiţii

Bergenbier, unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa berii din România, îşi majorează capitalul social cu 65 milioane euro, surse din piaţa de profil arătând că producătorul vrea să investească în dezvoltarea activităţii.

Urmărește
271 afișări
Imaginea articolului Bergenbier îşi majorează capitalul social cu 65 milioane de euro pentru investiţii

Bergenbier îşi majorează capitalul social cu 65 milioane de euro pentru investiţii (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

În prezent, Bergenbier SA are un capital social de 2.888.966 lei (circa 654.000 euro). Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, compania este deţinută de firma Starbev Olanda (99,74%).

Pe ordinea de zi a unei AGA programată pentru luna august figurează informarea acţionarilor asupra necesităţii creşterii capitalului social al societăţii, aprobarea de principiu a majorării capitalului social prin noi aporturi, prin emiterea de noi acţiuni, în valoare totală de 65 milioane euro, reprezentând 285,805 milioane lei la cursul BNR de 4.3970 lei/euro, din 20 iunie.

Surse din piaţa de profil au declarat pentru MEDIAFAX că, în pofida scăderii pieţei de bere, producătorul estimează că piaţa din România va reveni pe creştere şi vrea să investească în noi linii de producţie şi promovarea mărcilor.

Bergenbier, parte din grupul nord american Molson Coors Brewing Company, activează în România din anul 1994. În vara lui 2012, Molson Coors a a finalizat preluarea producătorului de bere StarBev, cu operaţiuni şi în România, pentru 2,65 miliarde euro.

Bergenbier operează în prezent o unitate de producţie la Ploieşti, iar echipa numără aproximativ 680 de angajaţi. Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri netă de 440,48 milioane lei (99,7 milioane euro), în creştere cu aproximativ 1% comparativ cu 2012, şi şi-a redus pierderile cu 28%, la 102,26 milioane lei (23,14 milioane euro), conform datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.

Potrivit unui studiu realizat de Consiliul Concurenţei piaţa berii din România este concentrată, de tip oligopol, patru mari producători, SAB Miller - Ursus, Heineken, Molson Coors - Bergenbier şi URBB - Grupul Carslberg, deţinând împreună aproximativ 85-90% din piaţa românească. Pe lângă aceştia, mai sunt prezenţi doi producători autohtoni care au dezvoltat capacităţi de producţie mari, respectiv Romaqua şi European Food.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici