- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (10.06.2013, 15:02)
- Aurelia Alexa
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Bijutierii acuză ANPC că a promovat falsuri şi că vrea monopol de stat în acest domeniu
Mai multe organizaţii patronale din domeniul bijuteriilor acuză Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor că sprijină traficanţii de aur falsificat, prin certificarea bijuteriilor umplute cu zinc şi cupru ca fiind din aur, dar şi că vrea să introducă monopol de stat în domeniu.
Urmărește
516 afișări
Bijutierii acuză ANPC că a promovat falsuri şi că vrea monopol de stat în acest domeniu (Imagine: Shutterstock)
Confederaţia Naţională a Operatorilor de Metale şi Pietre Preţioase - Diamond Gold, Federaţia Metalelor şi Pietrelor Preţioase şi Semipreţioase - Diamond Gold şi Patronatul Bijutierilor din România solicită neaprobarea unui proiect de act normativ pentru modificarea OUG 190/2000 privind regimul metalelor preţioase în România, care se află deja în Camera Deputaţilor.
Avocatul bijutierilor, Otilia Sava, a declarat, într-o conferinţă de presă, că potrivit actului normativ în vigoare, marcarea bijuteriilor se face de către operatori sau de către ANPC pentru certificare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
Ambele mărci au aceeaşi greutate, marca operatorilor se numeşte marcă de responsabilitate, iar cea pe care o pune ANPC este marcă de certificare. Problema este că nu este aceeaşi greutate în volumul celor care aplică această marcă, a precizat Otilia Sava.
"Din cei 7.000 de operatori cât sunt pe piaţă, 700 sunt cei care marchează cu marca de responsabilitate, restul de 90 la sută marchează ANPC cu marca de certificare. Dacă ANPC marchează 90 la sută din piaţă înseamnă că automat este responsabil de toată piaţa de care se plânge în prezent. De fapt, ANPC-ul este singurul responsabil de piaţa subterană care există şi care marchează 90 la sută. Păi dacă marchezi 90 la sută înseamnă că 90 la sută este problema ta", a mai spus Sava.
Ea a mai spus că deşi Curtea de Apel a obligat ANPC să-şi respecte dreptul de a organiza concursul anual prin care operatorii pot să-şi aplice marca de responsabilitate, acest lucru nu s-a mai respectat din 2007.
"Să nu credeţi că acest examen nu s-a mai organizat întâmplător, pentru că neorganizând, nu dai dreptul operatorilor să-şi marcheze propriile produse pe care le fac. Dacă nu dai dreptul operatorilor să-şi aplice marca cu propriul panson, în care au investit mii de euro, înseamnă că îl obligi să vină către ANPC, îl obligi să facă drumul şi să asigure transporturi de valori şi, practic, obligi consumatorul să cumpere un produs mai scump. Aceasta se întâmplă şi acum, consumatorii nu sunt protejaţi, dimpotrivă. Aparent, în prezent, piaţa subterană este principalul motiv pentru care ANPC vrea să schimbe legea. Dar este vorba de o piaţă subterană pe care a creat-o şi a îngrăşat-o", a mai explicat avocatul.
Otilia Sava a mai spus că adoptarea proiectului de act normativ şi introducerea mărcii de stat vor duce la pierderea celor 100.000 de locuri de muncă din domeniu.
"De ce ar vrea ANPC, care marchează 90 la sută din piaţă, să marcheze 100 la sută din piaţă? Pentru că vrea să lovească în operatorii care marchează cu marca de responsabilitate şi care reprezintă 10 la sută. Însă vorbim de marii producători de pe piaţa de pietre şi bijuterii de metale preţioase. Vorbim despre marii exportatori ai acestei ţări, care menţin această breaslă în viaţă. Atunci, dacă ANPC introduce marcarea cu marca de stat, cum credeţi că o va face? Marcând în continuare în cele 21 de centre, unde are un singur om, cel mult doi? Nu au logistică, nu au personal calificat", a mai spus reprezentanta patronatelor din domeniu.
Avocatul a adăugat că ANPC ar urma să aducă în acest lanţ o firmă privată.
"Aici intervin băieţii deştepţi din piaţa metalelor preţioase, pentru că, deşi nu are dreptul să deroge marcarea cu marca de stat, legea interzice clar prin articolul 2, la articolul 14 alineatul d, undeva la sfârşit, avem un articol-cheie care spune că ANPC va deroga marcarea cu marcă de stat către o firmă privată. De ce ar veni o firmă privată să marcheze cu marcă de stat? Mai mult decât atât, ANPC spunea, într-o emisiune televizată, că această firmă este o firmă ungurească. Este vorba despre o firmă care va căpuşa întreaga ramură şi care va distruge breasla celor 700 care marchează cu marcă de responsabilitate", a mai spus Sava.
Ea a explicat că dacă în prezent un client se adresează unui operator pentru a comanda o bijuterie, acesta poate să pansoneze bijuteria şi în acelaşi timp poate certifica că acel client va purta o bijuterie conformă.
"Dacă ANPC va reuşi să impună acest proiect, veţi veni la mine, veţi lansa o comandă, iar eu va trebui să plec cu sacoşa de bijuterii la ANPC sau la firma privată din Ungaria ca să marchez. Asta înseamnă timp, costuri, transport şi costul de corupţie, de care nu se vorbeşte. Sunt lucruri care se întâmplă în teritoriu şi pe care ANPC le ştie, dar niciodată nu le spune. Cu costurile acestea se va distruge breasla operatorilor", a mai spus avocatul.
Reprezentanţii patronatelor au acuzat ANPC şi de faptul că a promovat falsuri în piaţa bijuteriilor.
Karl Heinz, de la Patronatul Bijutierilor din România, a dat ca exemplu un medalion de opt grame, prezentat clienţilor ca fiind integral din aur, deşi doar rama obiectului era din acest metal preţios, interiorul fiind din argint.
Citește pe alephnews.ro: Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas se declară „pregătiți de încetarea focului”, dar acuză Israel că nu oferă „nicio propunere serioasă”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe