„Comportamentul acesta în care în permanenţă încerci să dai bonusuri, să îţi cumperi propriile acţiuni, să îţi umfli practic, uneori artificial, valoarea companiilor listate prin tot felul de mecanisme financiare, dar, de fapt, tu le fragilizezi, eu nu am o opinie prea bună despre asta”, spune Dan Ştefan, co-fondator autonom rent car.
Cu siguranţă ai auzit de falimentul Hertz din S.U.A, una dintre cele mai mari firme de închirieri auto din lume. Înainte cu câteva săptămâni de prăbuşire, compania americană a dat bonusuri la directori în valoare de 16 milioane de dolari.La noi, pe piaţa rent a car, paza bună trece primejdia falimentului. Co-fondatorul unei companii de top din România îţi spune cum s-a ferit de soarta gigantului american.
„Noi nu doar că nu ne-am cumpărat propriile acţiuni sau să ne dăm bonusuri, dar noi nu ne-am dat vreodată dividende. În toată istoria companiei noastre nu am plătit niciodată dividende, totul am capitalizat.”
Capitalul extra l-a ajutat pe Dan să îşi ţină compania la adăpost de criza financiară actuală.
„Am atras obligaţiuni anul trecut de 20 de milioane de euro la sfârşitul anului, nu am apucat să cheltuim mare lucru din ele.”
În România, în topurile închirierilor de maşini se mai află Sixt Group, Avis, Enterprise.Hertz România nu va fi afectat de insolvenţa din S.U.A.