- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Black Friday - Un „festival” al cumpărăturilor cu o istorie veche. Cum a apărut ideea de Black Friday şi ce semnifica ziua iniţial
- Black Friday pare să devină un fel de „sărbătoare” internaţională, câştigând teren de la an la an.
- Mulţi aşteaptă ziua (sau chiar zilele, termenul devenind, treptat, unul generic), dar puţini ştiu care e semnificaţia reală a denumirii.
- Anul acesta, vinerea „neagră” cade într-o zi de 10.
- Iată istoria din spatele celui mai mare eveniment de vânzări al anului.
Black Friday - Un „festival” al cumpărăturilor cu o istorie veche. Cum a apărut ideea de Black Friday şi ce semnifica ziua iniţial
Mai sunt doar câteva ore până la Black Friday 2023, iar oamenii încep să îşi verifice listele de cumpărături şi caută cele mai bune oferte, care să răspundă nevoilor lor. Dar cum a apărut ideea acestui eveniment anual şi cum şi-a primit numele de Black Friday?
Pentru americani, Black Friday are dată o clară: e vinerea care urmează după Ziua Recunoştinţei. Astfel, oamenii se trezesc după masa festivă şi se îndreaptă, cu mic, cu mare spre magazine fizice, dar mai ales virtuale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
EXIT POLL 21:00 Alegeri prezidențiale 2024, turul 1: Marcel Ciolacu – 24,1%, Elena Lasconi 19,6%, George Simion 13,8%
-
Rezultate parţiale după numărarea voturilor din aproape 50% dintre secţiile de votare. Ciolacu pe unu, Georgescu pe doi, Simion pe trei
-
Alegeri prezidenţiale. Noi rezultate EXIT-POLL. Ciolacu scade, Lasconi şi Georgescu cresc
-
Primele declaraţii ale candidaţilor după exit-poll-uri. Ciolacu: Rezultatul ne confirmă că am făcut ceea ce trebuie pentru ţară / George Simion anunţă victoria deşi exit-poll-urile îl dau pe 4 / Lasconi: Speranţa este vie în România
Marii retaileri se pregătesc din timp pentru ziua de top a vânzărilor din luna noiembrie, care se prelungeşte în unele cazuri şi în weekendul următor. În România, vânătoarea ofertelor şi reducerilor a început deja de la începutul lunii, unele magazine oferind mai multe zile de „Black Friday”, în campanii extinse.
Black Friday - Cum a început totul?
Deşi acum e simbolul cumpărăturilor şi vânzărilor uriaşe, termenul de „Black Friday” a fost asociat iniţial cu criza financiară.
Totul a început cu doi bancheri de pe Wall Street, Jim Fisk şi Jay Gould. Aceştia au cumpărat împreună o cantitate semnificativă de aur din SUA, în speranţa creşterii preţului global şi pentru a-l vinde cu profituri uriaşe. În schimb, vineri, 24 septembrie 1869, în ziua denumită ulterior „Black Friday”, piaţa aurului din SUA s-a prăbuşit şi acţiunile lui Fisk şi Gould au semănat faliment pe Wall Street.
Ani mai târziu, Black Friday şi-a căpătat semnificaţia actuală.
Pe vremea când magazinele din SUA înregistrau manual detaliile contabile, profiturile erau consemnate în negru, iar pierderile cu roşu. După ce majoritatea magazinelor fuseseră marcate cu „roşu” pe parcursul unui an întreg, vinerea de după Ziua Recunoştinţei a reprezentat o explozie a vânzărilor, trecând comercianţii pe „negru” graţie reducerilor masive, arată Telegraph.
Recent, au circulat zvonuri legate de o posibilă conexiune a numelui de Black Friday cu vânzările din pieţele de sclavi afro-americani, datând din anii 1800.
Black Friday - De la dezastru pe Wall Street, la festival de vânzări
Ofiţerii de poliţie din Philadelphia au fost primii care au asociat Black Friday cu momentul de după Ziua Recunoştinţei. Asta se întâmpla în 1950, când un val de suporteri au venit în oraş pentru un meci, blocând traficul şi provocând haos general. Poliţiştii nu şi-au putut lua liber, lucrând în ture lungi şi obositoare pentru a controla prăpădul din acea „Black Friday”.
Ulterior, numele s-a răspândit, iar comercianţii au transformat totul în avantajul lor. Publicarea unei reclame în revista „American Philatelist”, în 1966, a contribuit şi ea la popularizarea termenului.
Astăzi, Black Friday e cel mai mare eveniment de cumpărături din SUA, o zi în care multe magazine reduc preţurile pentru a spori profiturile şi a da startul sezonului festiv.
Vânzări-record de Black Friday. O practică veche, cu nume nou
Dar vânzările record din luna noiembrie nu au apărut odată cu Black Friday, acestea fiind un fenomen cunoscut de vânzătorii americani.
Magazinul universal Macy's a lansat o celebră paradă de Ziua Recunoştinţei în New York-ul anului 1924, încurajând în acelaşi timp oamenii la cumpărături. Ziua a devenit popualră în anii 1930, în ciuda Marii Depresiuni.
Preşedintele Franklin D Roosevelt a luat decizia de a muta data de Ziua Recunoştinţei cu o săptămână mai devreme decât în 1939, în speranţa că vânzările vor stimula economia SUA. Unii au denumit această mişcare „Franksgiving”.
În anii 1970-1980, magazinele erau deja asaltate de clienţii cuprinşi de frenezia cumpărăturilor.
Astăzi, milioane de americani continuă ceea ce a devenit deja „tradiţie”. Mai mult, fenomenul s-a răspândit internaţional, fiind extrem de popular şi în România.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO