- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
BM respinge renegocierea contractelor pentru infrastructura de transport
Costurile unitare pentru infrastructura de transport din România se numără printre cele mai ridicate din Europa, unul dintre motive fiind renegocierea repetată a contractelor încheiate cu firme private, astfel că suma finală ajunge să depăşească de 2-3 ori nivelul iniţial, potrivit Băncii Mondiale.
BM respinge renegocierea contractelor pentru infrastructura de transport
"Cheltuielile publice pentru infrastructura de transport nu numai că se situează sub nivelurile bugetate, dar sunt afectate negativ şi de depăşirea costurilor, de utilizări neeconomice ale banilor şi de o alocare defectuoasă", se arată într-un raport realizat de Banca Mondială pentru autorităţile române şi obţinut de agenţia MEDIAFAX.
În cazul transportului feroviar, în 2008 a fost alocată o sumă de doar opt milioane de dolari pentru întreţinerea infrastructurii, fără să fie făcute prea multe eforturi pentru reducerea reţelei la nivelul cererii şi pentru renunţarea la serviciile neeconomice pentru pasageri, astfel încât să se diminueze costurile cu forţa de muncă, se spune în raport.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Experţii Băncii Mondiale notează că transportul urban este în mare parte neglijat, cu consecinţe serioase din punct de vedere economic, dar şi cu efect negativ asupra bunăstării populaţiei.
Instituţia grupează principalele constrângeri care afectează transportul în categorii precum cele legale, instituţionale, de capacitate, financiare, de eficienţă şi de răspundere.
Printre dificultăţile legale se numără statutul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi legislaţia privind exproprietărirea suprafeţelor de teren destinate proiectelor de utilităţi.
Problemele legate de răspundere se referă la lipsa de transparenţă a tranzacţiilor, implementarea nu foarte strictă a reglementărilor din domeniul achiziţiilor, utilizarea excesivă a deciziilor discreţionare, monitorizarea slabă a acordurilor de evaluare, precum şi la eşecul în remedierea situaţiilor reliefate în urma unor controale.
Banca Mondială recomandă, ca măsuri pe termen scurt, reducerea subvenţiilor pentru transportul feroviar de călători, crearea de locuri de muncă prin creşterea finanţării activităţilor de mentenanţă şi a celor de siguranţă în trafic, înfiinţarea Autorităţii Metropolitane pentru Transportul din Bucureşti, stabilizarea managementului din companiile de profil şi revizuirea contractelor prea scumpe din infrastructură, exemplu oferit de instituţie fiind acela al autostrăzii Braşov-Borş.
Măsurile recomandate pe termen mediu vizează creşterea productivităţii şi competitivităţii, reducerea şi eficientizarea cheltuielilor publice şi a costurilor legate de protecţia mediului.
Tot referitor la sectorul transporturilor, Banca Mondială notează că sunt posibile economii de până la 40% pentru sumele alocate construcţiei şi întreţinerii drumurilor.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO