BMW, profit de 1,5 miliarde de euro în primul trimestru, la vânzări de 18,2 miliarde euro

Profitul net al BMW a crescut în primul trimestru cu 11,4%, la 1,46 miliarde euro, după de vânzările companiei au urcat cu 3,9%, la 18,2 miliarde euro, datorită cererii solide pentru autoturisme SUV, care a acoperit creşterea cheltuielilor pentru dezvoltarea tehnologiei şi extindere.

Urmărește
92 afișări
Imaginea articolului BMW, profit de 1,5 miliarde de euro în primul trimestru, la vânzări de 18,2 miliarde euro

BMW, profit de 1,5 miliarde de euro în primul trimestru, la vânzări de 18,2 miliarde euro (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

În perioada corespunzătoare a anului trecut, producătorul german de automobile premium raporta vânzări de 17,5 miliarde euro şi un profit net de 1,31 miliarde euro.

Grupul BMW, care include mărcile BMW, Mini şi Rolls Royce, a livrat în primele trei luni din acest an peste 487.000 automobile, cu 8,7% mai multe decât în perioada similară a lui 2013, potrivit raportului financiar prezentat marţi de companie.

Profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a urcat cu 2,6% în perioada analizată, la 2,09 miliarde euro, depăşind estimările analiştilor intervievaţi de Bloomberg.

Vânzările mărcii BMW au urcat cu 12% în primul trimestru, la 428.259 unităţi, compania menţinându-se astfel pe prima poziţie la nivel global în topul producătorilor de automobile de lux, urmată de Audi, parte a grupului Volkswagen, şi Mercedes-Benz, controlată de grupul Daimler.

Evoluţia vânzărilor BMW a fost sprijinită în principal de modelele SUV, cu creşteri de 15% pentru X1, 11% pentru X3, respectiv 14% pentru X5.

Atât Audi, cât şi Mercedes au ca ţintă preluarea primei poziţii în topul mondial până în anul 2020.

BMW a confirmat marţi ţinta de profit pentru acest an, vizând "o creştere semnificativă", de aproape 10%, a profitului înainte de taxe faţă de nivelul de 7,9 miliarde euro înregistrat în 2013. În primul trimestru, profitul înainte de taxe al grupului a urcat cu 8,1%, la 2,16 miliarde euro.

Compania a pregătit 16 lansări pentru acest an, atât modele noi, cât şi noi variante ale celor existente.

BMW a majorat în ultimii ani investiţiile în dezvoltarea de tehnologie şi modele noi, precum şi în producţie, în încercarea de a-şi conserva poziţia de lider.

Audi va lansa în acest an 17 automobile, inclusiv un nou model TT.

Mercedes a promis 30 de modele noi până la sfârşitul deceniului.

Segmentul autovehiculelor electrice a fost o zonă de interes major pentru BMW în ultimii ani, compania lansând în noiembrie anul trecut modelul de oraş i3 şi pregătind pentru acest an un "supercar" electric, i8. Compania a reiterat, marţi, că produce 100 de automobile i3 pe zi pentru a ţine pasul cu cererea.

BMW investeşte 1 miliard de dolari pentru extinderea cu 50% a producţiei de la fabrica din Carolina de Sud, SUA, unde asamblează automobile SUV. De asemenea, grupul ia în calcul deschiderea unei a doua fabrici în America de Nord.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici