- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (02.10.2011, 11:58)
- Lidia Neagu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Boagiu: La calea ferată nu pot să spun că sunt la fel de optimistă ca la infrastructura rutieră
Ministrul Transporturilor Anca Bogiu a declarat la emisiunea "După 20 de ani", difuzată de Pro TV, că nu poate preciza un termen pentru modernizarea căii ferate, spre deosebire de construcţia autostrăzilor de pe Coridorul IV pan-european, unde finalizarea lucrărilor este programată pentru anul 2016.
Urmărește
404 afișări
Boagiu: La calea ferată nu pot să spun că sunt la fel de optimistă ca la infrastructura rutieră (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
"La calea ferată nu pot să spun că sunt la fel de optimistă să pot să spun că în 2016 e gata, cum pot să spun la infrastructura rutieră, la autostrăzi. Dar, anul acesta se încheie contracte pentru 200 de kilometri pe Coridorul IV pan-european. Sper ca în perioada următoare, pe următorul POS-T şi din economii să construim sau să reabilităm mai mulţi kilometri pe coridor", a spus Boagiu.
Coridorul IV începe în Germania, la Nurenberg, şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul. Ministerul Transporturilor a încheiat în primăvară contracte pentru execuţia a 180 de km de autostradă pe acest coridor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
SUA permite contractorilor militari să opereze în Ucraina: O schimbare majoră în sprijinul acordat Kievului
-
S-a aflat cine a fost mai întâi dintre ou şi găină
-
FBI dezvăluie că a dejucat un complot iranian pus la cale să-l ucidă pe Trump
-
Războiul din Ucraina, ziua 989. Discuţie în 3, Trump-Zelenski-Musk / Putin spune că propunerile lui Trump privind Ucraina merită atenţie / SUA vor trimite Kievului 6 miliarde de dolari în ajutor militar până la finalul mandatului lui Biden
Referitor la viteza medie de deplasare a trenurilor, de 45 km/oră, Boagiu a afirmat că aceasta a crescut după ce în vară a fost finalizată modernizarea tronsonului Bucureşti-Constanţa, rezultatul fiind că traficul în perioada estivală a crescut pe acestă rută cu 40% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010.
"La calea ferată este o provocare gigantică pe care nu o vom putea duce singuri, de aceea am trecut la semnarea de parteneriate cu celălalte state membre astfel încât să ne unim eforturile pentru accesare de resurse aşa încât culoarele pan-europene să fie dezvoltate", a menţionat ministrul.
Ministrul a aminitit, totodată, că în urma restructurărilor din sistem şi schimbării contractelor la nivelul managementului, CFR SA şi-a redus pierderile cu 47%, iar CFR Marfă cu 65%.
Cele trei mari companii feroviare - CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă - sunt monitorizare prin acordul cu FMI. Restructurarea companiilor vizează numirea de manageri privaţi, reducerea numărului de angajaţi şi creşterea tarifelor, dar şi cedarea unor pachete de acţiuni.
CSAT a avizat, luni, un proiect de HG pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a CFR Marfă şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru vânzarea a peste 50% din acţiuni, un pachet mai mare decât cel anunţat iniţial de autorităţi, de 20%.
Bugetul Programului Operaţional Sectorial de Transport (POST) pentru 2007-2013 este de 4,7 miliarde euro, din care sectorul feroviar beneficiază de 43% din fondurile, iar cel rutier 46%. In prezent, autorităţile discută pe tema bugetului pentru perioada 2014-2020.
Anca Boagiu a semnat în iunie, la Luxembourg, împreună cu şase omologi din UE, un memorandum pentru înfiinţarea Coridorului VII feroviar de transport marfă, care în România s-ar putea suprapune peste Coridorul IVpan-european, traseul exact urmând să fie stabilit până în 2013.
Memorandumul a fost semnat de către oficiali din şapte state, respectiv România, Austria, Bulgaria, Grecia, Republica Cehă, Slovacia şi Ungaria.
Citește pe alephnews.ro: Iranul plănuia să îl asasineze pe Trump înainte de realegerea sa ca Președinte. Procurorii federali din Manhattan acuză agenții IRGC de complot
Citește pe www.zf.ro: Cutremur într-o industrie deja pe butuci. Acţiunile celor mai mari companii auto europene se prăbuşesc după victoria lui Donald Trump. Preşedintele promite noi măsuri drastice pentru cei ce fac business cu SUA
Citește pe www.zf.ro: Revoluţie la o fabrică din România. Cum s-a întâmplat asta
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Amenințările cu bombă din timpul alegerilor SUA au vizat zonele democrate. FBI spune că amenințările ar veni din Rusia
Cutremur într-o industrie deja pe butuci. Acţiunile celor mai mari companii auto europene se prăbuşesc după victoria lui Donald Trump. Preşedintele promite noi măsuri drastice pentru cei ce fac business cu SUA
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu Eugenie Bouchard. Cum a putut să apară îmbrăcată, mai mult dezbrăcată
PROSPORT.RO
Vedeta care a sărăcit după un mare scandal! Acum locuiește la o fermă unde crește capre și cultivă legume
CANCAN.RO
Obiceiul care poate duce la tulburări neurologice GRAVE. Avertismentul medicului nutriționist Mihaela Bilici pentru românii care nu renunță la el
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 21:30
Patru români morţi în inundaţiile din Spania şi 7 români în continuare dispăruţi
-
astăzi, 19:13