- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Board-ul Carrefour va discuta marţi desprinderea companiei Dia şi a 25% din divizia de imobiliare
Board-ul retailerului francez Carrefour, prezent şi în România, va discuta marţi două propuneri privind divizarea a 25% din divizia de imobiliare Carrefour Property şi desprinderea integrală a unităţii de hard discount Dia, au declarat pentru Reuters surse apropiate situaţiei.
Carrefour ar încerca astfel să crească valoarea pentru acţionari, după două revizuiri în scădere ale estimărilor privind profitul în 2010.
După finalizarea desprinderii activelor amintite, grupul francez ar urma să listeze Carrefour Property pe bursa de la Paris şi Dia pe piaţa de la Madrid, a afirmat una dintre surse.
Board-ul discută marţi propunerile, însă pentru implementarea proiectelor este nevoie şi de acordul acţionarilor, care vor vota în luna iunie, a adăugat sursa citată.
"Spin-off-ul (desprinderea de compania principală) este cea mai logică opţiune, pentru că există sinergii limitate (între divizia de imobiliare şi Carrefour), iar o divizare este mai uşor de gestionat decât o ofertă publică iniţială", a arătat sursa.
Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, a anunţat luna trecută că analizează listarea unor operaţiuni, ca parte a unei strategii de maximizare a performanţei şi a valorii activelor. Grupul vrea însă să păstreze controlul Carrefour Property, divizia europeană de imobiliare.
Carrefour Property are o valoare brută a activelor de 11 miliarde euro, conform datelor de la finele lui 2009, reprezentând aproape jumătate din capitalizarea grupului. Analiştii evaluează Dia la 3,5-4 miliarde euro. Dia, obţinută de Carrefour după fuziunea din 1999 cu Promodes, este cel de-al treilea mare jucător la nivel mondial pe piaţa hard discount, după Aldi şi Lidl.
Peste 60% dintre magazinele diviziei se află în Spania şi Franţa, iar vânzările din Spania sunt de departe cele mai profitabile, de unde si intenţia de a lista Dia la Madrid.
Magazinele hard discount Dia au generat în 2009 11% din vânzările Carrefour şi 7% din profit.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Guvernul PSD-PNL publică scrisoarea Ucrainei despre interzicerea lui George Simion în țară. Ce spune liderul AUR
-
Studiu: Care sunt ţările cu cei mai educaţi politicieni? Cum stă România la acest capitol
-
Protestatarii din regiunea Abhazia refuză să părăsească parlamentul
-
Finalul războiului din Ucraina se întrevede. Declaraţia lui Zelenski: „se va termina mai repede” cu Trump preşedinte
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO