Board-ul Peugeot a aprobat acordul cu statul francez şi Dongfeng pentru majorarea capitalului

Board-ul PSA Peugeot Citroen a aprobat marţi o majorare de capital de trei miliarde de euro în urma căreia statul francez şi producătorul auto chinez Dongfeng vor primi participaţii de 14% la producătorul francez de automobile, relatează Financial Times.

Urmărește
103 afișări
Imaginea articolului Board-ul Peugeot a aprobat acordul cu statul francez şi Dongfeng pentru majorarea capitalului

Board-ul Peugeot a aprobat acordul cu statul francez şi Dongfeng pentru majorarea capitalului (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

În urma acordului, care va fi anunţat oficial miercuri, odată cu rezultatele financiare anuale ale PSA, Dongfeng şi guvernul francez vor contribui cu câte 800 de milioane de euro, în schimbul participaţiilor de 14%.

Peugeot va mai anunţa miercuri un alt acord de vânzare parţială a diviziei financiare, care depinde în prezent de garanţii de stat, către Santander.

Primul acord include un parteneriat industrial cu Dongfeng, care va servi drept platformă de îmbunătăţire a vânzărilor în Asia.

Potrivit termenilor acordului, deţinerea de 25% a familia Peugeot la grupul francez, care îi conferă drepturi de vot de 38%, va fi diluată la nivelul de 14%, egală cu participaţiile care vor reveni statului francez şi companiei chineze. Astfel, niciuna dintre părţi nu va deţine o treime din drepturile de vot, necesare pentru a putea respinge prin veto deciziile.

Acordul face ca una dintre cele mai vechi dinastii industriale din Franţa să piardă controlul asupra companiei fondate în urmă cu 200 de ani. Numărul locurilor familiei Peugeot în board-ul PSA va scădea de la patru la două, iar Thierry Peugeot va pierde postul de preşedinte al grupului.

Negocierile au provocat disensiuni în familie. Preşedintele PSA, Thierry Peugeot, a argumentat că grupul poate atrage finanţare fără ajutorul Dongfeng, în timp ce Robert Peugeot, şeful companiei holding a familiei, a susţinut acordul.

PSA are deja o companie mixtă de succes cu Dongfeng, care construieşte automobile în China, dar este în urma Fiat şi Volkswagen, pe pieţe ca America de Sud, sau a Renault-Nissan în Asia de Sud-Est.

PSA, al doilea mare producător de automobile din Europa în funcţie de vânzări, a aplicat măsuri dificile de restructurare pentru reducerea pierderilor operaţionale.

Unii analişti au pus la îndoială logica acordului cu Dongfeng, afirmând că Peugeot ar putea în schimb să vândă divizia financiară sau cea producătoare de componente, Faurecia. Alţii consideră că implicarea statului francez va face restructurarea mai dificilă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici