- Home
- Economic
- CLUJ-NAPOCA, (08.06.2011, 11:15)
- Magradean Vasile , Magradean Vasile , ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Boc: Adrian Năstase să fie întrebat despre preţurile din contractul Autostrăzii Transilvania
Premierul Emil Boc a declarat, miercuri, că fostul prim-ministru Adrian Năstase ar trebui întrebat în legătură cu preţul pe kilometru de autostradă practicat de compania americană Bechtel în cazul Autostrăzii Transilvania pentru că în contractul semnat nu au fost folosite standarde de cost.
Urmărește
559 afișări
Boc: Adrian Năstase să fie întrebat despre preţurile din contractul Autostrăzii Transilvania (Imagine: Catalina Filip/Mediafax Foto)
Întrebat, miercuri, la vizita făcută pe varianta de ocolire nord-est a municipiului Cluj-Napoca cum comentează faptul că preţul pe un kilometru de autostradă construit de Bechtel în România este de patru ori mai mare decât în alte ţări, Boc a spus că despre acest lucru ar trebui întrebat fostul premier Adrian Năstase.
"V-aş ruga să îl întrebaţi pe Adrian Năstase despre preţul din contractul cu Bechtel. Nu Boc a stabilit aceste preţuri. Contractul a fost semnat de Adrian Năstase cu preţurile din contract ale lui Adrian Năstase. Până acum nu erau standarde de cost, ci doar criteriile impuse de Năstase", a spus Boc.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Crăciunul în România a evoluat de-a lungul secolelor, păstrând esența spiritualității și a tradițiilor. Ioan-Aurel Pop: „Suntem singura țară europeană care are peste 7.000 de colinde”
-
Cel puţin 32 de persoane au supravieţuit prăbuşirii avionului în Kazahstan
-
4iG, compania prin care anturajul premierului ungar Viktor Orban controlează sectoare strategice din Ungaria şi regiune, face un salt mare în industria dronelor
-
Un avion de pasageri s-a prăbuşit în Kazahstan / Cel puţin 32 de persoane au supravieţuit
El a spus că lucrările la Autostrada Transilvania vor continua pentru că este vorba despre un proiect important de infrastructură pentru România.
"În acest moment, avem această ipoteză de lucru - continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania pentru că este necesară. Trebuie doar să negociem preţul corect pentru lucrările care se fac în România. Preţul este stabilit prin standardele de cost", a afirmat Boc.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a solicitat companiei americane Bechtel, constructorul autostrăzii Braşov-Borş, reducerea costurilor cu aproximativ 35% şi revizuirea graficului de execuţie, întrucât termenul contractual, anul 2013, nu mai poate fi atins.
"Am solicitat reducerea costurilor, astfel încât să se încadreze în standardele de cost, revizuirea graficului de lucrări şi eşalonarea datoriilor", a declarat marţi directorul general al CNADNR, Daniela Drăghia.
Guvernul a stabilit la finele anului trecut standarde de cost pentru construcţia de autostrăzi, acestea fiind cuprinse între 3,8 şi 5,9 milioane euro pentru un kilometru de autostradă. Astfel, un kilometru de autostradă ar urma să coste până la 3,802 milioane euro în zona de şes, 4,98 milioane euro în zona de deal şi 5,922 milioane euro în zona de munte. Standardele de cost nu includ lucrările de artă (poduri, viaducte, tuneluri) şi conexe.
Drăghia a menţionat că solicitările au fost transmise companiei Bechtel din SUA printr-o scrisoare, la care încă nu s-a primit răspuns.
"Îi aşteptăm la întâlnire pe cei de la Bechtel cu mandatul de negociere din SUA. În acest moment nu se discută despre reziliere, iar rezilierea nu a fost menţionată în nicio scrisoare", a afirmat Drăghia.
CNADNR datorează companiei Bechtel suma de 90,4 milioane euro, fără TVA, reprezentând facturi neachitate din perioada 2009-2010.
Lungimea autostrăzii Braşov-Borş este de 415 kilometri, din care au fost realizaţi doar 52,5 kilometri, între Câmpia Turzii şi Gilău.
Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel.
Citește pe alephnews.ro: În comunism, Irina Margareta Nistor a devenit vocea libertății pentru mulți oameni. „A fost un pașaport la care nu speram să ajungem”
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
„NATO nu se poate apăra de Rusia fără SUA”, avertizează liderii alianței. Ce urmează pentru viitorul Europei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Omul care l-a împușcat pe Ceaușescu rupe tăcerea! Ultima dorință a dictatorului: „Nu doresc nimănui...”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe