- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Boc: Reabilitarea DN 17, între Cluj şi Suceava, se va încheia în octombrie
Premierul Emil Boc a declarat, sâmbătă, într-o conferinţă de presă, la Bistriţa, că reabilitarea DN 17, între Cluj şi Suceava, se va încheia până în luna octombrie a acestui an.
Boc: Reabilitarea DN 17, între Cluj şi Suceava, se va încheia în octombrie (Imagine: Mediafax Foto)
"În Bistriţa-Năsăud, finalizăm până în octombrie reabilitarea DN 17, între Cluj şi Suceava. Drumul este finalizat în proporţie de 97 la sută şi va fi gata până în octombrie", a spus premierul.
Boc a adăugat că, în prezent, România are şansa de a putea stopa descreşterea economică prin infuzie masivă de bani publici în infrastructură şi atragerea fondurilor europene.
"În mediul privat există o lipsă de comenzi şi statul trebuie să ia iniţiativa şi să aducă mai mulţi bani în economie şi să se regăsească în locuri de muncă, apoi salarii, pensii", a afirmat premierul.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Trăiești în Democrație, ai putere absolută. Se numește VOT!
-
Crin Antonescu, despre faptul că nu există pe reţelele de socializare: Este foarte adevărat
-
Casa Albă: Trupele nord-coreene de pe front se confruntă cu pierderi uriaşe
-
Bărbat împuşcat mortal în timpul unei partide vânătoare din Vrancea
Emil Boc a declarat că nu sunt bani pentru toate proiectele de care România are nevoie azi.
"Am avea nevoie de zeci de miliarde de euro, de sute de miliarde, aşa încât trebuie să fim cumpătaţi", a adăugat primul-ministru.
Premierul a amintit şi de faptul că, în Bistriţa-Năsăud, a mai fost câştigat un proiect european de reabilitarea a DJ 151, de la Simir la Sărmăşel, în valoare de 30 de milioane de euro.
"Banii există, 30 la sută din cota de finanţare a fost virată şi proiectul va începe în toamnă", a spus Boc.
Premierul a anunţat că un alt proiect ce va fi derulat vizează reabilitarea DN 15 A, între judeţele Mureş şi Bistriţa-Năsăud. Licitaţia va fi finalizată în acest an şi există şanse ca lucrările să fie începute în această toamnă.
Boc a spus că un alt proiect în infrastructură este o şosea de ocolire a Bistriţei, pe o distanţă de 19 kilometri.
Potrivit premierului, anul viitor va fi organizată licitaţia şi în trimestrul al doilea al anului 2010 vor începe lucrările, termenul de finalizare fiind 2012.
Emil Boc a afirmat că a discutat cu autorităţile din Bistriţa-Năsăud despre amenajarea unui drum de 103 kilometri, între Beclean Năsăud şi Rodna, proiect care va fi finanţat prin Programul Operaţional Regional. Este vorba de peste o sută de kilometri, în modernizarea cărora se vor investi 22 de milioane de euro.
"Sunt proiecte importante de infrastructură pe care le vom dezvolta şi se poate conta că aceste lucruri se vor finaliza. Guvernul a alocat, anul acesta, de două-trei ori mai mulţi bani ca cel anterior pentru infrastructură. În Bistriţa-Năsăud, de exemplu, s-au alocat de şase ori mai mulţi bani decât anul trecut pentru infrastructură", a spus Boc.
Reabilitarea DN 17 este făcută de concernul german Geiger-Max Boegl, care a câştigat licitaţia pentru reabilitarea DN 17 de la kilometrul 6+500 la kilometrul 58+900 pe o distanţă de 52,4 de kilometri, valoarea contractului fiind de peste 107 milioane de lei. Compania germană a fost aleasă dintr-un număr de cinci participanţi la licitaţie.
Potrivit Biroului de presă al CNADR, valoarea totală a contractului este de 33,7 milioane de euro. El a fost început în noiembrie 2007 şi avea ca termen de finalizare a contractului luna iunie a acestui an.
Reabilitarea DN 17, între judeţele Cluj şi Bistriţa-Năsăud, a fost mult întârziată din cauză că firmei greceşti Proodeftiki, cea care a câştigat, în noiembrie 2004 licitaţia pe tronsonul dintre Bistriţa şi limita de judeţ cu Clujul, i s-a reziliat contractul fiindcă nu a făcut nimic timp de aproape doi ani. Cu toate că termenul de finalizare a lucrărilor era luna decembrie a anului 2007, Proodeftiki a început abia în 2006 să îşi construiască un şantier, dar nu a reabilitat niciun kilometru de drum naţional.
Ministerul Transporturilor a fost obligat să anunţe o nouă licitaţie internaţională, iar procedurile de organizare s-au întins pe durata a doi ani. Între timp, s-a lucrat însă pe tronsonul Bistriţa - Vatra Dornei, singura porţiune unde lucrările sunt mult întârziate fiind Pasul Tihuţa unde se înaintează greu din cauza muntelui care trebuie săpat.
Reabilitarea DN 17 este asigurată printr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii şi contribuţia Guvernului României.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO