„Decizia a fost luată. Fiat a găsit un partener rus serios. Va fi o fabrică modernă, cu un volum mare de producţie”, a spus Alexei Chikanov, preşedintele Comitetului pentru Investiţii şi Proiecte Strategice din St Petersburg, transmite Reuters.
El nu a vrut să comenteze identitatea partenerului, dar două surse apropiate negocierilor au declarat că este vorba de banca de stat Sberbank.
Producătorii auto occidentali şi-au extins prezenţa în Rusia datorită stimulentelor de stat, dar şi a aşteptărilor de dublare a vânzărilor totale la circa 4 milioane de vehicule, până la jumătatea deceniului. Renault, Ford şi General Motors au încheiat parteneriate cu companii locale, pentru a ajunge la un nivel al producţiei de 350.000 de vehicule pe an, care îi califică pentru facilităţi de stat.
Fiat a optat să se dezvolte singur după eşuarea unui acord cu compania locală Sollers, la începutul lui 2011. Ulterior, Sollers s-a asociat cu Ford. Asociaţia Companiilor Europene din Rusia a estimat luna trecută că vânzările de automobile de pe piaţa rusească vor creşte anul viitor cu 12%, sub avansul de 36% anticipat pentru 2011.
Vânzările de vehicule s-au înjumătăţit în Rusia în 2009, din cauza crizei financiare mondiale, dar apoi şi-au revenit constant datorită redresării economice şi a programului guvernamental de susţinere a pieţei. Ministerul rus al Economiei a anunţat în iunie că Fiat va investi 1,1 miliarde de dolari şi va construi în Rusia 120.000 de maşini pe an, dar nu a avut loc o confirmare oficială.
Un purtător de cuvânt al Fiat a refuzat miercuri să comenteze, iar cei ai Sberbank nu au fost disponibili.