Preţul de achiziţie pentru fiecare vagon este de aproximativ 3,5 milioane lei.
Primele vagoane, anexate începând de luni, 21 ianuarie, trenurilor IC 595 şi 596 Bucureşti –Timişoara şi retur, au fost integrate la firma Astra Arad.
"Operatorul naţional feroviar îşi propune ca, pentru perioada următoare, serviciul Intercity să capete o nouă dimensiune, prin ridicarea standardului de călătorie, fără însă a fi modificate tarifele corespunzătoare acestui rang de tren. Următoarele rute pe care vor mai circula sunt de la Bucureşti spre Arad, Constanţa, Cluj, Iaşi, Suceava, Galaţi şi retur", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Noile vagoane pot atinge viteze de 160-200 km/h şi dispun de o serie de dotări speciale, în funcţie de clasa de confort.
Vagonul de clasa 1 (seria 1091) are în dotare patru monitoare TFT -19’’, pentru prezentare programe video şi promo, montate câte două în fiecare zonă destinată călătorilor, iar vagonul de clasa a 2-a (seria 8789) are două monitoare TFT – 21’’.
Totodată, acestea sunt dotate cu funcţii de climatizare şi cu echipamente care vor permite, în viitor, punerea în funcţiune a unui sistem automatizat de informare a pasagerilor, conform standardelor europene în domeniul transportului.
Vagoanele sunt dotate de asemenea cu un spaţiu minibar, central sau la unul din capetele salonului, frigider, cuptor cu microunde, cafetieră sau computer tip consolă cu monitor de 15’’ (pentru transmitere şi vizualizare programe transmisie în vagon).