Borbely: Timp de 20 de ani, nu a existat o strategie coerentă în domeniul turismului
Ministrul Mediului şi Pădurilor, Borbely Laszlo, a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă susţinută la Sfântu Gheorghe, despre brandul turistic al României, el răspunzând că nu a avut timp să se ocupe de acest brand, fiind preocupat de inundaţii şi de programele ministerului, însă a comentat doar că pe lângă brand trebuie să existe drumuri şi servicii şi trebuie daţi bani „acolo unde este justificat să se dea”.
Borbely a precizat însă că timp de 20 de ani turismul nu a fost o prioritate şi nu a existat o strategie coerentă în acest domeniu.
„Timp de 20 de ani – şi cu toţii suntem răspunzători – n-a fost o prioritate, din păcate, turismul. Au fost privatizate alandala aceste proprietăţi şi unele distruse, nu am avut o strategie coerentă în ceea ce priveşte turismul. Sunt ţări care trăiesc numai din turism, uitaţi-vă la Tunisia, cinci milioane de turişti vin în fiecare an„, a spus ministrul Mediului.
Potrivit acestuia, România are mare, munţi, unele posibilităţi geotermale, o treime din apele geotermale din Europa fiind în România, dar pentru asta trebuie să existe şi servicii şi infrastructură.
„Trebuia să fie o decizie strategică a guvernelor care au fost (…) Pot să vă spun însă că anul trecut şi anul acesta au fost mai mulţi bani pentru turism şi asta se poate demonstra şi s-a preocupat Guvernul mai mult de turism. Putem să facem interpretări cu brandul. Ok, trebuie să ai un brand, dar pe lângă acesta trebuie să ai drumuri, servicii şi să dai bani acolo unde este justificat să se dea”, a conchis el.