Brandul turistic al României va fi îmbunătăţit şi promovat

Brandul turistic al României trebuie reconsiderat şi promovat cu prioritate în Germania, Italia, Franţa, SUA, Ungaria, Marea Britanie, odată cu schimbarea radicală a sistemului de pregătire a angajaţilor din sector, se recomandă în planul de dezvoltare a turismului, aprobat, marţi, de Guvern.

Urmărește
3 afișări
Imaginea articolului Brandul turistic al României va fi îmbunătăţit şi promovat

Brandul turistic al României va fi îmbunătăţit şi promovat

Documentul, aprobat de Executiv printr-un memorandum, se referă la potenţialul de dezvoltare a turismului din România pentru următorii 20 de ani şi identifică cinci sectoare în care se impune îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite, pentru a stimula creşterea industriei turistice.

Primul sector identificat este cercetarea, pentru care ministerul de resort recomandă revizuirea modului de colectare şi analiza datelor despre turism, astfel încât pe baza acestora să rezulte "situaţia reală" a rezultatelor din turism. Este recomandată de asemenea îmbunătăţirea cercetării pentru identificarea de noi pieţe şi a necesităţilor turiştilor.

În Master Plan se recomandă ca sectorul privat să se implice în mod direct în procesele de luare a deciziilor de către structura naţională care coordonează activităţile din domeniul turismului şi prevede că această instituţie să rămână în finanţarea Guvernului, dar cu o creştere a gradului de independenţă, şi să să prezinte rapoarte de activitate unui consiliu de administraţie mixt, public-privat.

În document se mai recomandă schimabarea radicală a sistemului de pregătire profesională a angajaţilor din sector, de la actualizarea regulată a curriculei până la introducerea mai multor elemente de pregătire practică, înfiinţarea unui lanţ de instituţii de pregătire în sectorul ospitalităţii şi turismului şi aplicarea unor "penalizări semnificative" pentru încălcarea prevederilor legislaţiei în domeniul planificării urbane.

În domeniul marketingului, se recomandă ca pieţele considerate "sursă de turism" să fie clasificate pe baza oportunităţii pe care o reprezintă pentru România pe termen scurt, mediu şi lung. Astfel ţări ca Germania, Austria, Italia, Franţa, Marea Britanie şi Irlanda, Ungaria, statele baltice şi SUA ar trebui considerate prioritare în ce priveşte promovarea turismului românesc, iar ţările scandinave, din peninsula iberică, Rusia, Israel şi alte state din UE să fie tratate în acest sens drept secundare.

China sau Japonia vor fi considerate drept pieţe "de prioritate".

În Master Plan se mai recomandă identificarea de noi oportunităţi de promovare a turismului tradiţional şi îmbunătăţirea percepţiei pe plan internaţional asupra punctelor de atracţie turistică din România prin reconsiderarea brandului turistic, cu accent pe analiza detaliată a pieţelor potenţiale şi crearea unei strategii de marketing.

Organizaţia Mondială a Turismului apreciază că, în cazul în care măsurile din Master Plan vor fi aplicate, sosirile de vizitatori străini în România vor creşte de 2,5 ori până în 2026, ceea ce ar reprezenta o creştere medie anuală de 4,5%, mai mult decât dublu comparativ cu estimările OMT privind evoluţia intrărilor de vizitatori străini în Europa în aceeaşi perioadă.

Contribuţia încasărilor din turism la Produsul Intern Brut ar urma să crească de la 3,5% în 2005 la 6,9% în 2026.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici