Brandul turistic al României va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni

Brandul turistic al României va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni, produs care a primit din partea CE prima certificare de Indicaţie Geografică Protejată din România, în urma unui protocol între producător şi Ministerul Turismului.

Urmărește
319 afișări
Imaginea articolului Brandul turistic al României va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni

Brandul turistic al României va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni

Protocolul a fost semnat luni şi se va derula pe o perioadă de un an, cu posibilitate de prelungire.

"Am primit dreptul de a folosi pe etichete brandul turistic al României. Prin acest protocol ne ajutăm reciproc", a declarat marţi Diana Stanciulov, reprezentantul companiei Sonimpex, care produce magiunul.

Comisia Europeană (CE) a acordat în data de 8 aprilie magiunului de prune Topoloveni prima certificare de Indicaţie Geografică Protejată pentru un produs tradiţional românesc.

"Specialitatea românească se adaugă unei liste de 1.000 de denumiri de produse protejate în baza legislaţiei privind protecţia indicaţiilor geografice, a denumirilor de origine şi a specialităţilor tradiţionale", arăta la acea dată CE.

Publicarea în Jurnalul oficial al Uniunii Europene ca marcă protejată reprezintă o recunoaştere a autenticităţii, tradiţiei, istoriei, ariei geografice şi a calităţilor produsului,plasându-l în gama premium pe piaţa alimentelor conservate.

Sonimpex, companie cu aproximativ 20 de angajaţi, a cumpărat în 2001 prima fabrică de magiun din ţară, din Topoloveni.

Compania îşi propune pentru acest an să dubleze cifra de afaceri, de la aproximativ un milion de euro în 2010, prin creşterea producţiei.

"Avem o capacitate de producţie de 400 de tone pentru fiecare produs, însă producem doar 200 de tone, pentru că nu avem finanţare suficientă. Ne dorim să atragem investiţii străine, care să aducă banii necesari, să creştem producţia. 2010 a fost primul an în care am obţinut profit, dar încă nu am recuperat pierderile cumulate", a declarat directorul general al Sonimpex, Bibiana Stanciulov.

Diana Stanciulov a adăugat că Sonimpex ia în calcul vânzarea unor părţi sociale.

Reprezentanţii companiei speră ca începând din acest an să poată exporta până la jumătate din producţie.

Compania Sonimpex, deţinută de Bibiana Stanciulov, produce, pe lângă magiun, dulceţuri şi zacuscă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici