- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Brandul turistic al României va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni
Brandul turistic al României va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni, produs care a primit din partea CE prima certificare de Indicaţie Geografică Protejată din România, în urma unui protocol între producător şi Ministerul Turismului.
Brandul turistic al României va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni
Protocolul a fost semnat luni şi se va derula pe o perioadă de un an, cu posibilitate de prelungire.
"Am primit dreptul de a folosi pe etichete brandul turistic al României. Prin acest protocol ne ajutăm reciproc", a declarat marţi Diana Stanciulov, reprezentantul companiei Sonimpex, care produce magiunul.
Comisia Europeană (CE) a acordat în data de 8 aprilie magiunului de prune Topoloveni prima certificare de Indicaţie Geografică Protejată pentru un produs tradiţional românesc.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Alegeri prezidenţiale 2024. Ce arată cele mai recente sondaje publicate. Cine ar putea intra în turul doi
-
Bucureştenii decid viitorul oraşului: Referendum crucial în aceeaşi zi cu alegerile prezidenţiale. Iată ce trebuie să ştii
-
Euro a scăzut la cel mai jos nivel din 2022 din cauză că pieţele se aşteaptă la o nouă scădere de dobândă. Din păcate şi din economia reală vin veşti proaste: sectorul privat din zona euro a scăzut dintr-o dată şi se duce înspre contracţie
"Specialitatea românească se adaugă unei liste de 1.000 de denumiri de produse protejate în baza legislaţiei privind protecţia indicaţiilor geografice, a denumirilor de origine şi a specialităţilor tradiţionale", arăta la acea dată CE.
Publicarea în Jurnalul oficial al Uniunii Europene ca marcă protejată reprezintă o recunoaştere a autenticităţii, tradiţiei, istoriei, ariei geografice şi a calităţilor produsului,plasându-l în gama premium pe piaţa alimentelor conservate.
Sonimpex, companie cu aproximativ 20 de angajaţi, a cumpărat în 2001 prima fabrică de magiun din ţară, din Topoloveni.
Compania îşi propune pentru acest an să dubleze cifra de afaceri, de la aproximativ un milion de euro în 2010, prin creşterea producţiei.
"Avem o capacitate de producţie de 400 de tone pentru fiecare produs, însă producem doar 200 de tone, pentru că nu avem finanţare suficientă. Ne dorim să atragem investiţii străine, care să aducă banii necesari, să creştem producţia. 2010 a fost primul an în care am obţinut profit, dar încă nu am recuperat pierderile cumulate", a declarat directorul general al Sonimpex, Bibiana Stanciulov.
Diana Stanciulov a adăugat că Sonimpex ia în calcul vânzarea unor părţi sociale.
Reprezentanţii companiei speră ca începând din acest an să poată exporta până la jumătate din producţie.
Compania Sonimpex, deţinută de Bibiana Stanciulov, produce, pe lângă magiun, dulceţuri şi zacuscă.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO