British Airways, American Airlines şi Iberia vor să înfiinţeze o companie mixtă

British Airways (BA), American Airlines şi Iberia sunt aproape de înfiinţarea unei companii mixte, profitând de liberalizarea pieţei odată cu acordul OpenSkies, care sporeşte şansele primirii avizului din partea autorităţilor de reglementare antitrust, a declarat o sursă apropiată negocierilor.

Urmărește
39 afișări
Imaginea articolului British Airways, American Airlines şi Iberia vor să înfiinţeze o companie mixtă

British Airways, American Airlines şi Iberia vor să înfiinţeze o companie mixtă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Companiile ar putea ajunge, în decurs de o săptămână, la un acord legat de repartizarea veniturilor, ceea ce va duce la crearea unui nou grup care să domine transportul aerian între Marea Britanie şi Statele Unite.

Sursa a adăugat că discuţiile "fac progrese bune", deşi există încă şansa ca negocierile să încetinească sau să nu se finalizeze.

Acţiunile BA erau cotate, la ora 15:31 GMT, în urcare cu 3%, la 211,25 pence, ceea ce evaluează compania la peste 2,4 miliarde de lire (4,8 miliarde dolari).

Şeful relaţiilor cu investitorii al BA, George Stinnes, a confirmat că discuţiile se află în desfăşurare, dar nu a comentat în privinţa scopului formării alianţei.

"Am discutat în legătură cu acţiunile care au sens să le realizăm împreună, care ar fi cele mai bune şi eficiente măsuri. Adevărul este că una dintre părţi ar putea găsi o chestiune sensibilă mâine, sau să nu o găsească deloc", a spus Stinnes.

Miguel Blesa, preşedintele băncii Caja Madrid, cel mai mare acţionar al Iberia, a declarat în iunie că grupul spaniol poartă discuţii cu BA în legătură cu formarea unei alianţe, dar nu a unei fuziuni. BA deţine o participaţie de 13,5% din operatorul spaniol şi a încercat să preia compania în 2007.

American Airlines are deja acorduri separate cu BA şi Iberia, dar nu există nici o alianţă între cele trei companii.

Reprezentanţii Iberia au refuzat să comenteze.

American Airlines şi BA au încercat de două ori să obţină acordul instituţiilor antitrust, dar au eşuat în tentativa lor.

Acum, cel mai probabil, vor argumenta că mediul competitiv s-a schimbat prin acordul aviatic OpenSkies dintre UE şi Statele Unite, care permite din martie zboruri pe orice rută între UE şi Statele Unite.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici