Bucureştiul atacă piaţa mondială a turismului cu un ghişeu şi o broşură

Primăria Capitalei şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism au anunţat, joi, într-o conferinţă de presă, că vor să facă din Bucureşti o destinaţie turistică, cele două instituţii considerând că pentru succesul acestei acţiuni nu este nevoie în primul rând de bani, ci de o mai bună comunicare.

Urmărește
2 afișări
Imaginea articolului Bucureştiul atacă piaţa mondială a turismului cu un ghişeu şi o broşură

Bucureştiul atacă piaţa mondială a turismului cu un ghişeu şi o broşură

"Bucureştiul are nevoie să devină o destinaţie turistică, pentru că în structura veniturilor Bucureştiului, încasările din turism tind către zero. Bucureştiul are toate premisele să devină o destinaţie turistică, şi nu doar una de business", a declarat joi, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, într-o conferinţă de presă la care a fost prezent şi Dragoş Michael Anastasiu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Tocmai din acest motiv, în cadrul Primăriei a fost înfiinţată o direcţie de dezvoltare turistică.

Prima măsură şi cea mai importantă din acest proiect este înfiinţarea unui centru de informare turistică în oraş, care va funcţiona, provizoriu, într-un spaţiu de pe Calea Victoriei, pus la dispoziţie de municipalitate, urmând ca după o perioadă să fie relocat în Piaţa Revoluţiei.

"Am stabilit o comisie care, până pe data de 15 octombrie, va trebui să facă o propunere de creare a unei structuri de parteneriat public-privat, care să promoveze Bucureştiul ca destinaţie turistică", a spus Videanu.

Întrebat ce buget de promovare externă va avea noua structură, primarul a evitat să răspundă direct, afirmând doar că nu există o cuantificare a resurselor pe care municipalitatea le va aloca.

"Nu cred că resursele financiare vor fi de valori extraordinare", a continuat Videanu.

Nici din partea ANAT, răspunsul privind bugetul de promovare a Capitalei n-a fost mai bogat în informaţii.

"Mai puţin important este efortul în bani, şi mai mult în resursele umane. Ultima mea grijă o reprezintă banii. Din păcate, numărul de turişti în Bucureşti e relativ mic, business travel-ul reprezentând 90% din traficul turistic din Capitală", a explicat Dragoş Michael Anastasiu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.

Întrebat care este, totuşi, dincolo de procente, numărul turiştilor străini de "leisure" (turism de agrement - n.r.) care vizitează Bucureştiul, Anastasiu a răspuns: "Nu sunt în posesia unor astfel de statistici. Nu ştiu câţi turişti vin pe leisure în Bucureşti", recunoaşte şeful asociaţiei agenţiilor de turism din România.

La insistenţele reprezentanţilor presei, care nu au înţeles cum va promova noul organism Bucureştiul, în condiţiile în care nu va dispune de un buget semnificativ, Anastasiu a precizat că promovarea va fi făcută de agenţiile de turism care vor fi prezente la târgurile internaţionale de profil.

"Vom crea şi o broşură de promovare. O promovare eficientă se poate face şi pe internet. Pentru a face un site inteligent nu este nevoie de o minte sclipitoare şi de foarte mulţi bani", a continuat Anastasiu, încercând să convingă că reprezentanţii conducerii ANAT au toate atuurile pentru a avea succes cu acest proiect.

Nici în ceea ce priveşte bugetul viitorului centru de informare turistică de pe Calea Victoriei şi a numărului de angajaţi al acestuia, lucrurile nu sunt foarte precise. "Nu ştiu să vă răspund ce buget va avea. Va avea un buget foarte strict. Nu vom toca banii. Haideţi să nu intrăm în detalii", a mai spus preşedintele ANAT.

Discuţia despre buget i-a atras atenţia primarului Videanu, care a simţit nevoia să precizeze că "preferă decât" să majoreze taxele şi impozitele în Capitală, să găsească surse alternative de venit, cum ar fi, de exemplu, încasările din turism.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici